شناسهٔ خبر: 43738914 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

هدف گذاری تعیین تعرفه‌های واحد ریلی در منطقه/ مشكلات حاشیه نشینی چابهار به زودی رفع می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: تفاهم نامه چندجانبه‌ای با كشورهای مشترك المنافع و شركت‌های راه‌آهن منطقه منعقد كردیم تا با تعرفه‌های واحد، سهم ترانزیت ریلی خود را در منطقه افزایش دهیم.

صاحب‌خبر - به گزارش نما ،محمد اسلامی امروز در حاشیه ریل گذاری خط آهن چابهار- زاهدان که با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال احداث است اظهار داشت: پروژه راه‌آهن چابهار مهمترین، راهبردی‌ترین و طولانی‌ترین پروژه ریلی کشور به طول 628 کیلومتر و با احتساب ایستگاه‌ها و خطوط فرعی 730 کیلومتر است.

وی ادامه داد:‌با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران رئیس‌جمهور اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی را مدنظر قرار داد که محقق شد.

وزیر راه و شهرسازی افزود:‌در حال حاضر 5 پروژه ریلی در دست اقدام است که مهمترین آن خط آهن چابهار- زاهدان است.

اسلامی اضافه کرد:‌حدود سه ماه پیش از سمت زاهدان ریل گذاری مکانیزه را آغاز کردیم.

وی گفت: تا پایان ماه جاری راه‌آهن خواف- هرات به عنوان پروژه‌ای بین‌المللی با حضور مقامات عالی دو کشور افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه‌آهن یزد- اقلید خط آهن میانه- اردبیل و راه‌آهن همدان- سنندج در حال تکمیل و اجرا است. همچنین پروژه ریلی بندر کاسپین- رشت و اصفهان- شهر کرد جزو 7 پروژه باقی مانده است که حداکثر تا پایان سال آینده افتتاح می‌شود.

اسلامی گفت:‌مجموعه خطوط ریلی کشور که در ابتدای دولت یازدهم 10 هزار و 700 کیلومتر بود امروز با احتساب خطوط فرعی 16000 کیلومتر خواهد بود.

وی بیان کرد:‌عضویت راه‌آهن ایران در کشورهای مشترک المنافع و تفاهم نامه‌های چند جانبه با شرکت‌های راه‌آهن‌های منطقه در حال انعقاد است تا با تعرفه‌‌های واحد سهم ترانزیت ریلی را افزایش دهیم و از این طریق از شرق تا غرب و شمال تاجنوب کریدورهای ترانزیتی فعال شوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شهر فرودگاهی چابهار از پروژه‌های مصوب است، مشکلاتی دارد که در حال رسیدگی و پیگیری هستیم.

اسلامی بیان کرد:‌همچنین خط آهن شملچه- بصره در حال پیگیری است.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از مناطق حاشیه نشین چابهار گفت:‌مشکلات حاشیه نشینی چابهار به زودی رفع خواهد شد.
فارس

نظر شما