شناسهٔ خبر: 43733380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

چرا تسخیر سفارت آمریکا در تهران عین عقلانیت بود؟

اقدام دانشجویان در مقابله با چنین پدیده ای، عین عقلانیت بود و تسلیم‌شدن و زیر بار زور رفتن ضد عقلانیت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش شهدای ایران، رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان امروزشان با اشاره به ۱۳ آبان و سالگرد اقدام دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ گفتند: این روز مظهر استکبارستیزی ملت ایران و آن کار دانشجویان، اقدامی نمادین و بجا در مبارزه با استکبار بود.

ایشان رژیم استکباری آمریکا را جامع صفات زشت مانند جنگ‌افروزی، تروریست و تروریست‌پروری، مداخله‌گری، فساد و انحصارطلبی دانستند و افزودند: اقدام دانشجویان در مقابله با چنین پدیده ای، عین عقلانیت بود و تسلیم‌شدن و زیر بار زور رفتن ضد عقلانیت است.

رهبر انقلاب اسلامی حرکت انقلابی دانشجویان در ۱۳ آبان را حرکتی دفاعی و کاملاً عقلانی خواندند و گفتند: ما شروع‌کننده اقدام در مقابل آمریکایی‌ها نبودیم بلکه بعد از پیروزی انقلاب، آنها بودند که با صدور قطعنامه در کنگره، راه‌اندازی گروههای تروریستی، طراحی و حمایت از کودتا و تمهیدات گسترده جاسوسی در سفارت خود، دشمنی با ملت ایران را شروع کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: برخی تصور می‌کنند که اگر دولتی تسلیم خواسته‌ها و سیاست‌های آمریکا شود، سود و بهره خواهد برد درحالی‌که دولت‌های تسلیم در برابرزورگویی‌های آمریکا، بیشترین ضربه را خورده‌اند و گرفتاری‌های آنها بیشتر شده است.

نظر شما