شناسهٔ خبر: 43718209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

متفاوت‌ترین ۱۳ آبان چهار دهه اخیر رقم خورد؛

مردم استان سمنان ۱۳ آبان را گرامی داشتند/طوفان استکبار ستیزی

سمنان- مردم استان سمنان متفاوت‌ترین ۱۳ آبان چهار دهه اخیر را به دلیل محدودیت‌های مبتنی بر پروتکل‌های بهداشتی و کرونا، با حضور در منازل و در فضای مجازی گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محدودیت‌های پروتکل‌های بهداشتی در زمینه بیماری کرونا سبب شد تا مردم استان سمنان صبح سه شنبه، ۱۳ آبانی متفاوت‌تر از سال‌های قبل را تجربه کنند. عدم برگزاری راهپیمایی این یوم‌الله سبب نشد تا مردم دست روی دست بگذارند و طوفان پیام‌های استکبارستیز بر فضای مجازی استان به راه افتاده است.

مردم استان سمنان ۱۳ آبان را ابتدا با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق رسانه‌ها آغاز کردند و سپس توئیت‌های فراوانی از سخنان ایشان و همچنین پیام‌های متفاوت و مبتکرانه در فضای مجازی به راه افتاد. پیام‌هایی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و تقارن آن با ایام ولادت با سعادت پیامبر (ص) نیز به آن جذابیت و شیرینی خاصی بخشیده است.

طوفان مجازی

طوفان مجازی مردم استکبار ستیز استان سمنان که در دوران انقلاب اسلامی و پس از آن نقشی بسزا ایفا کرده‌اند این روز را به روزی باشکوه بدل کرده است روزی سراسر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار! تقارن سخنان موهون ماکرون، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مسائل و ناامنی‌های اروپا و اتریش و لغزش کشورهای منطقه در دامن اسرائیل دست مایه پیام‌های طوفانی مردم استان سمنان شده و حتی برخی از آن، پیام‌های طنز نیز ساخته‌اند.

برای مثال کاربری از سمنان نوشت: پایه‌های قدرت آمریکا امروز در حال دست به دست می شه که مردم ما با یک فوت آن را لرزاندن! دیگر کاربر نوشت: مشت محکم بر دهان آمریکا راستی ترامپ یا بایدن! مسئله این است. دیگر کاربر نوشت: نمی‌شه یکم این کشورهای عربی که با یک غوره و مویز فشار خونشون بالا پایین می‌شود یکم از مردم ما یاد بگیرن؟!

در مقابل اما میلاد با سعادت پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) و همچنین رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) در کنار ۱۳ آبان و سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز موجی را به راه انداخته تا مردم ضمن گرامی داشت این روز به سیره پیامبر (ص) نیز اشاره کنند و این روز گرامی را گرامی‌تر بدارند.

ایستادگی ملت ایران

مسئولان نیز یکی پس از دیگری این روز را گرامی می‌دارند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در پیامی تاکید کرد: ایران اسلامی در برهه‌های تاریخی حساس نشان داده که با باور و اراده مبتنی بر خواست مردم به برکت انقلاب اسلامی، سرنوشتش را در دستان خودش دارد و هیچ بیگانه‌ای نمی‌تواند برای آینده این نظام و کشور حتی لحظه‌ای برنامه‌ریزی کند، ۱۳ آبان تجلی‌گر یکی از همین برهه‌های حساس تاریخی بود که نشان داد ملت ما بار دیگر با ایستادگی و استقلال بر پایه نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم سالاری دینی، خواست خود را به منصه ظهور و بروز می‌رساند.

در بیانیه حجت‌الاسلام علی شکری آمده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرموده‌اند «آنچه ما با آن مخالفیم عبارت است از حاکمیّت ظلم و طغیان و استکبار؛ «آمریکا» که میگوییم یعنی این؛ مخصوص آمریکا هم نیست. امروز البتّه قلّه‌ی طغیان و استکبار و طاغوت، آمریکا است که درواقع در دست صهیونیست‌ها -نه دولت صهیونیستی؛ در دست ثروتمندان و کمپانی‌دارهای صهیونیست- دارد می‌چرخد. هر کشور دیگری هم همین رفتار را داشته باشد این طور است» و ملت بزرگوار ایران نیز به خوبی می‌دانند که استکبار با چهره پلید خود چه طرح‌هایی برای اجرا دارد.

شکری در این پیام تاکید می‌کند: دست پلید استکبار گران که امروز از آستین برخی کشورهای فریب خورده بیرون زده روزی گریبان همان‌هایی را می‌گیرد که در روزگار کنونی به زعم خود به دنبال صلح هستند اما نمی‌دانند که استکبار جهانی وقتی در باورهای یک ملت رخنه کند به این راحتی‌ها طعم صلح را به آنها نمی‌چشاند. امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و عظمت بدون نیاز به هیچ قدرتی با تکیه بر خواست و اراده ملت خود یکه تازی می‌کند و روزی ندامت از استکبار پرستی برخی کشورهای منطقه را نیز به نظاره خواهد نشست.

۱۳ آبان روز ایستادگی

معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود نیز در بیانیه‌ای نوشت: یوم الله ۱۳ آبان یادآور خاطرات صفوف به هم پیوسته و مستحکم فرزندان انقلابی این دیار در شکستن دیوار استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار است که فریاد ستم ستیزی ملت غیور ایران در جای جای گستره هستی طنین انداز کرد و موجب روشن شدن قلوب آزادگان جهان گردید.

نادر فخری می‌نویسد: ۱۳ آبان ماه روز تجلی ارزش‌ها و صدور پیام انقلاب اسلامی به مظلومان و ستمدیدگان در سراسر جهان، روز مبارزه با زیاده خواهی و بی عدالتی‌ها و روز حضور گسترده و پرشور مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی در محکومیت توطئه‌های شوم استکبار جهانی است و این روز به عنوان برگ زرین در تاریخ مجاهدت‌های ملت غیور ایران اسلامی به ثبت رسیده است.

وی در این پیام آورده است: بدینوسیله فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام و روز مبارزه با استکبار جهانی را به عمومی مردم میهن اسلامی به ویژه مردم متدین و انقلابی شهرستان شاهرود تبریک عرض می‌کنیم.
 

محکومیت استکبار جهانی

جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز طی پیامی ۱۳ آبان را گرامی داشت و نوشت: تسخیر جاسوس خانه آمریکا در سال ۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام، اقدامی شجاعانه و روشنگر در برابر دشمنِ کینه کینه‌توز انقلاب اسلامیِ مردمِ ایران بود. دشمنی که در کلام استوار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، منشأ استبداد پهلوی و نیز وابستگی کشور، چپاولگر بین‌المللی، دشمن اسلام و خواهان نابودی حیثیت ملی و ذخایر مملکت، بیان شده است.

حسن رهایی رئیس این مرکز در ادامه این پیام تاکید کرد: روز تاریخی ۱۳ آبان در حیات مبارزاتی ملت بزرگ ایران، یادآور اعتراف شیطان بزرگ به قدرت استکبارستیزی و منطق و عقلانیت رهبری و جوانان انقلابی ایران است؛ دنیا در جریان این اقدام انقلابی شاهد حقارت، سرگردانی و سراسیمگی ابرقدرتی بود که علاوه بر افتادن نقاب از چهره‌اش، خفت و زبونی شکست طبس را نیز تجربه کرد. امروز، بهترین بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، ادامه همان راه روشنگر، توجه و التزام به آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و اندیشه سیاسی آن بزرگوار است. اگر روزی، نزدیک‌ترین مرکز توطئه‌گری ایالات متحده بر ضد جمهوری اسلامی ایران، لانه جاسوسی‌اش به حساب می‌آمد؛ اما امروز رسانه‌های وابسته به نظام سلطه سعی در نفوذ و تسخیر خانه به خانه ایرانیان را دارند.

وی در این پیام بیان می‌کند: سیاستمداران زخم خورده کاخ سفید با جنایت تحریم در جبهه مقابل و پشتیبانی رسانه‌ها از پس آن در عرصه جنگ نرم، صف‌آرایی کرده و عزت، استقلال و حق طلبی ملت سربلند ایران و دفاع بنیادین از ملت‌های مظلوم را هدف قرار داده‌اند. آنچه که بسیار ضروری است یکپارچگی در برابر دشمن، برملا کردن هویت و خوی جهان خوارگی آمریکا به خصوص برای دانش‌آموزان و دانشجویان و بهره‌گیری از همه امکانات برای اشاعه کلمه حق و آگاهی هرچه بیشتر آزادگان جهان می‌باشد. اعضای نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، بار دیگر بر اعجاز توان و نیروی ایمان و ابتکار داخلی در برابر تحریم، تحریف و تهدیدات خارجی شیطان بزرگ تاکید کرده و همگام با ملت رشید ایران اسلامی از هیچ تلاشی برای موفقیت کشور در عرصه‌های مختلف فروگذار نخواهند کرد.

۱۳ آبان روز تجلی اراده مردم

علی رضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز در بیانیه‌ای نوشت: آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، این روز، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش‌آموز از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش آموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمان خواهی جان در راه عدالت نثار می‌کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود. میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه‌های عزت و آزادگی است. اینجانب این روز مبارک را به همه ی دانش آموزان عزیز و دانشجویان استان و جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم ادامه دهندگان راستین راه سبز شهیدان باشیم.

بیانیه حوزه علمیه برادران و خواهران و سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان سمنان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان نیز نوشت: ۱۳ آبان روزی است که دانشجویان پیرو خط امام آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ آمریکا را در ایران به تسخیر درآوردند در اهمیت آن همین بس که امام خمینی (ره) فرو ریختن لانه جاسوسی آمریکا را انقلاب دوم نامیدند. ۱۳ آبان روزی است که انقلاب اسلامی با نثار خون دانشجویان و دانش آموزان توسط رژیم طاغوتی پهلوی جاودانه شد. ۱۳ آبان روز تبعید رهبر الهی این نهضت است وقتی که در سال ۱۳۴۳ در دفاع از کیان اسلام و استقلال ایران اسلامی شجاعانه در اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون فریاد بر آورد.

در این بیانیه آمده است: ۱۳ آبان ورای این حوادث مهم تاریخی نماد استکبار ستیزی و شکست ناپذیری ملت ایران در تاریخ معاصر به شمار می‌رود امروز نه تنها ملت سراسر قهرمان ایران اسلامی و به ویژه نوجوانان و جوانان دانشجو و دانش‌آموز بلکه ملت‌های جهان بیدار و علیه حکومت‌های جور به حرکت در آمده‌اند و نوید پیروزی مستضعفین بر مستکبران را سر دادند. امروز با گذشت ۴۱ سال از اقدام حماسی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، این شیطان بزرگ به اشکال مختلف به دشمنی خود علیه ملت ایران و ملت‌های مستقل منطقه ادامه می‌دهد گاهی با ابزار تحریم ظالمانه، گاهی بر اساس اظهارات خود به تشکیل داعش برای تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه به سود رژیم کودک کش اسرائیل، گاهی با ترور، از جمله ترور فرمانده سلحشور حاج قاسم سلیمانی.

در این پیام می‌خوانیم: بنابراین امروز همگان فهمیده‌اند که فریاد مرگ بر آمریکا نه از روی احساس و تندروی بلکه از عقلانیت و واقع بینی ناشی شده است. آمریکا با حمایت از ایادی منطقه‌ای خود می‌کوشد تا با چپاول سرمایه‌های مادی، معنوی و فرهنگی همه ملت‌ها به ویژه جهان اسلام درگیری و غارت را سرلوحه خود قرار داده وبا کشتار بی‌رحمانه کودکان بی گناه سنگ بنای نظام سلطه را بیش از پیش بنیان گذارد.

نظر شما