شناسهٔ خبر: 43713725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

صدراعظم اتریش: حمله وین تروریستی است/ ارتش در شهر مستقر می‌شود/ مهاجمان، مجهز و آموزش‌دیده هستند

صاحب‌خبر -

شفقنا- صدر اعظم اتریش، حمله مسلحانه در پایتخت این کشور را تروریستی خوانده و از استقرار نیروهای ارتش در مرکز شهر برای حفاظت از اماکن عمومی و کمک به نیروهای پلیس خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «زباستیان کورتس»، صدر اعظم اتریش بامداد امروز (سه شنبه) در یک رشته پیام در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر، به حملات مسلحانه به شش نقطه در مرکز شهر وین، پایتخت این کشور واکنش نشان داد.

کورتس در این باره نوشت: جمهوری ما دوران سختی را پشت سر می گذارد؛ می خواهم از همه خدمات اورژانس تشکر کنم که زندگی خود را به ویژه امروز برای امنیت ما به خطر می اندازند؛ پلیس ما تدابیر قاطعی علیه مسئولان این حمله تروریستی شنیع اتخاذ خواهد کرد.

صدر اعظم اتریش ضمن تاکید بر این که نیروهای پلیس موفق شدند یکی از عاملان حملات مسلحانه وین را از پای درآورند، افزود: به هیچ وجه به تروریسم اجازه نمی دهیم که ما را به وحشت بیندازد؛ با قدرت و با همه ابزارهای ممکن، با این حملات مبارزه خواهیم کرد.

کورتس همچنین اعلام کرد: دولت اتریش تصمیم گرفته برای آن که پلیس بتواند به طور کامل روی عملیات مبارزه با تروریسم تمرکز کند، نیروهای مسلح به صورت فوری مسئولیت حفاظت از دارایی هایی در وین را بر عهده بگیرد که پیش از این تحت حفاظت پلیس بودند.

صدر اعظم ۳۴ ساله اتریش در پایان نیز به بستگان قربانیان و زخمی شدگان حملات مسلحانه وین تسلیت گفته و از رهبران اتحادیه اروپا و شرکای بین المللی کشورش به دلیل اعلام همبستگی با آن، قدردانی کرد.

کورتس پس از آن نیز در یک سخنرانی تلویزیونی ضمن اعلام که تنها یکی از عاملان حملات مسلحانه شهر وین از پای درآمده و به نظر می رسد سایر مهاجمان همچنان آزاد هستند، اظهار داشت: اطلاعات در دسترس تاکنون حاکی از آن است که آنها بسیار خوب به اسلحه مجهز هستند، تفنگ در اختیار دارند و در سطح عالی آموزش دیده اند.

صدر اعظم اتریش با تاکید بر این که حملات مسلحانه وین بدون شک عملیات تروریستی است و هم اکنون نیز ۱۵ نفر زخمی هستند، تاکید کرد که تهدید در مرکز شهر همچنان پا بر جا است و در نتیجه ضرورت دارد که مردم در خانه های خود باقی بمانند.

کورتس ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که عملیات ویژه تعقیب عاملان حملات مسلحانه وین حد اکثر چند ساعت به طول بینجامد سپس زندگی به حالت عادی خود بازگردد، اعلام کرد که مقامات اتریش هم اکنون نمی توانند هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با انگیزه های احتمالی این حمله ارائه بدهند.

لازم به ذکر است که بنا بر اعلام مقامات اتریش، شهر وین شامگاه دوشنبه هدف حملات مسلحانه به شش مکان مختلف در نزدیکی بزرگ ترین کنیسه یهودیان شهر قرار گرفته و پلیس این کشور نیز به نوبه خود، کشته و زخمی شدن شماری از افراد در نتیجه چندین حادثه تیراندازی را تایید کرد.

خبر اصلی را در آر.تی عربی ببینید

نظر شما