شناسهٔ خبر: 43713586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

درگذشت استاد برجسته اندیشه سیاسی اسلام

ابنا

دکتر "محمد حسین جمشیدی" به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، درگذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دکتر "محمدحسین جمشیدی" از اساتید برجسته حوزه اندیشه سیاسی در اسلام و دانشیار و عضو هیات علمی گروه روابط بین الملل دانشگاه تربیت مدرس مدرس پس از عمری تلاش علمی و تحمل دردهای ناشی از جراحت شیمیایی، روز دوشنبه 12 آبان 1399 بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

جمشیدی متولد سال 1340 شهرستان اقلید فارس و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران بود. وی از سال 1388 در گروه روابط بین‌الملل دانشکده علوم انسانی مشغول تدریس بود و تألیف 40 کتاب و ارائه ده‌ها مقاله علمی ـ پژوهشی و ترویجی در مجامع معتبر علمی را در کارنامه خود داشت. تعامل بسیار دوستانه و صمیمانه با دانشجویان و برخوردهای مهربانامه با همکاران، از ویژگی‌های بارز آن فقید سعید بود.

کتاب های "زندگی سیاسی شهید سید محمدباقر صدر (با تکیه بر تاثیرگذاری بر انقلاب اسلامی ایران)"، مبانی و تاریخ اندیشه نظامی در ایران، اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) و اندیشه سیاسی در عصر میانه اسلامی از جمله آثار به جای مانده از دکتر محمدحسین جمشیدی است.

دکتر "محمدتقی احمدی" رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز در پیامی درگذشت این استاد پرتلاش و فرهیخته را به بازماندگان و همکارانش تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است: خبر درگذشت همکار گرامی دکتر محمدحسین جمشیدی موجب تأسف و تألم بسیار شد. اینجانب این مصیبت را به خانواده مکرم آن فقید سعید و همکاران دانشکده علوم انسانی دانشگاه تسلیت عرض نموده و از پیشگاه ایزد منان برای وی، آمرزش و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزز، صبر و شکیبایی مسألت دارم.

........................
پایان پیام/ 268

نظر شما