شناسهٔ خبر: 43705387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبر داد

سد شهید مدنی تبریز ۱۰ سال است به حال خود رها شده

تبریز- سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان سد شهید مدنی تبریز چند سال است که به اتمام رسیده و قابل آبگیری است اما آبگیری را به بهانه عدم تملک اراضی به تاخیر می‌اندازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم تبریز در مجلس، محمدحسین فرهنگی  اظهار کرد: در پایاب سد شهید مدنی مشکلات و نواقصی وجود دارد اما در محدوده آبگیری هیچ خانه، باغ و یا مزرعه‌ای وجود ندارد که مانع آبگیری باشد.

وی تصریح کرد: حدود یک و نیم سال قبل، سئوالی را در مورد سد شهید مدنی تبریز و عدم آبگیری آن در کمیسیون انرژی مطرح کردم، وزیر نیرو هم در پاسخ سوال قول‌هایی داد که بخش‌هایی را عمل کرد و در نهایت باز هم سد به حال خود رها شد.

فرهنگی یادآور شد: چند ماه قبل دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه سفری به تبریز داشت و از وی درخواست کردیم که از سد بازدید کند، ایشان هم درخواست ما را پذیرفت و برنامه خود را تغییری داد و از سد بازدید کرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: ایشان هم قول‌هایی داد اما تنها به بخشی از این قول‌ها عمل شد و باز هم آبگیری سد میسر نشد. این در حالی است که هزینه‌ها و قیمت‌ها مدام افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه موضوع را باز هم در قالب سئوال پیگیری خواهیم کرد، متذکر شد: انتظار داریم بخشی از آب مهرانه‎رود از وسط شهر تبریز عبور کند از آب این سد تامین شود که نیازمند همکاری شهرداری با شرکت آب منطقه‌ای است.

نظر شما