شناسهٔ خبر: 43700628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا،‌ در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

انتخابات آمریکا| سیاست آمریکا در قبال ایران با تغییر دولت‌ها تفاوتی پیدا نمی‌کند

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا،‌ گفت‌: اگر بر پتانسیل‌ها و داشته‌های خود تمرکز کنیم، دیگر برایمان اهمیتی نخواهد داشت که جو بایدن در انتخابات آمریکا برنده شود یا ترامپ تا سال 2024 در کاخ سفید ماندگار شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| تلقی عمومی در ایران این است که پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند این کشور را به برجام برگرداند و در نتیجه با بهبود وضعیت توافق هسته‌ای تحدیدهایی که نظام بین‌الملل علیه ایران اعمال کرده است‌ کمتر شوند.

 

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا،‌ در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره توضیح داد: برای ایران زیاد فرقی ندارد که چه کسی در ایالات ‌متحده آمریکا رئیس‌جمهور شود چراکه ریل سیاست آمریکا در قبال ایران با تغییر دولت‌ها تفاوتی نمی‌کند. در واقع با تغییر رئیس‌جمهوری واگن تغییر می‌کند و مسیر و هدف همان مسیر و هدف همیشگی است. به همین دلیل ایرانی‌ها و دولت ایران نباید حساسیت زیادی در این ‌خصوص داشته باشند و فقط به این فکر باشند که دیپلماسی کشور در هر شرایطی منطق‌گرایی را در نظر بگیرد.

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفت: البته آقای بایدن که به نمایندگی از حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری‌‌ آمریکا حاضر است صراحتاً از بازگرداندن کشورش به برجام گفته است که اگر او واقعاً سر حرفش بماند و توافق هسته‌ای را از حالت بلاتکلیفی خارج کند، ایران فرصت خوبی برای ایجاد فضای تعاملی به دست خواهد آورد.

 

او تصریح کرد: اگر دونالد ترامپ بتواند برخلاف پیش‌بینی‌ها کاخ ‌سفیدنشینی‌اش را تمدید کند، نمی‌تواند ایران را تحت فشارهای بیشتری بگذارد چون رئیس‌جمهوری جنجالی آمریکا در این چهار سال هر غلطی که می‌توانسته علیه جمهوری اسلامی کرده است و کاری نمانده که در راستای ایران‌ستیزی انجام نداده باشد. به همین دلیل در صورت برنده شدنش نباید احساس کنیم با بحرانی جدید روبه‌رو شده‌ایم.

 

این فعال سیاسی اصولگرا ‌ادامه داد: با این حال تاکید می‌کنم که ما باید امور خود را بر اساس داشته‌های‌ خودمان پیگیری کنیم و خیلی به این کاری نداشته باشیم که در آمریکا یا در کشورهای دیگر چه کسی رئیس‌جمهوری می‌شود و چه کسی در انتخابات شکست می‌خورد چون اگر خودمان بتوانیم فعالیتی مطلوب داشته باشیم و به شناخت خوبی از فرصت‌ها و تهدیدهای بین‌المللی برسیم،‌ می‌توانیم شرایط را طوری مدیریت کنیم که هزینه‌های کمتری را از هر نظر متحمل شویم.

 

منصور حقیقت‌پور در پایان گفت: در پایان دوباره تاکید می‌کنم اگر بر پتانسیل‌ها و داشته‌های خود تمرکز کنیم، دیگر برایمان اهمیتی نخواهد داشت که جو بایدن در انتخابات آمریکا برنده شود یا ترامپ تا سال 2024 در کاخ سفید ماندگار شود.

 

 

چیده گفت‌وگو با منصور حقیقت‌پور

 

ایرانی‌ها و دولت ایران نباید حساسیت زیادی در خصوص انتخابات آمریکا داشته باشند

دیپلماسی کشور منطق‌گرایی را در نظر بگیرد

بایدن صراحتاً از بازگرداندن کشورش به برجام گفته است

ترامپ نمی‌تواند ایران را تحت فشارهای بیشتری بگذارد

 

نظر شما