شناسهٔ خبر: 43690692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سند استاندارد پدافند غیر عامل دفاعی رونمایی شد

سند استاندارد پدافند غیرعامل دفاعی در وزارت دفاع با حضور جانشین وزیر دفاع و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

صاحب‌خبر -


همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، سند استاندارد پدافند غیرعامل دفاعی در وزارت دفاع با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده جانشین وزیر دفاع و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.
به گزارش فارس، سردار تقی‌زاده در این مراسم با تبریک هفته پدافند غیرعامل به همه دست‌اندرکاران و متولیان این امر مهم در کشور، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری است و تلاش کردیم در همه مجموعه‌های وزارت دفاع این امر را متناسب با استانداردهای بومی ‌جاری و ‌ساری سازیم.
وی به نقل از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درخصوص نقش و کارکرد پدافند غیرعامل گفت: یکی از اقتضائات پیاده‌سازی پدافند غیرعامل دستیابی به علم این موضوع، بررسی دقیق و همه‌جانبه و کسب صلاحیت‌های لازم است و این مهم را در سال‌های اخیر با توجه به رشد فناوری‌ها، گستردگی تهدیدها و خصوصاً تهدیدات نوین، با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور، با جدیت در وزارت دفاع دنبال کردیم.
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص سند استاندارد پدافند غیرعامل دفاعی، بیان داشت: این سند یک شیوه‌نامه بومی‌ رعایت استانداردها در همه سطوح است که به دست متخصصان امر در وزارت دفاع و با حمایت سازمان پدافند غیرعامل کشور تهیه و تدوین شده است.
سردار تقی‌زاده با بیان اقدامات مهم دانشگاه مالک‌اشتر وزارت دفاع و موسسه استاندارد دفاعی درخصوص تحقیق، پژوهش و کمک به تدوین استانداردهای دفاعی، گفت: موسسه استاندارد دفاعی در سال‌های اخیر در فرایند تهیه و تدوین استانداردهای مورد نیاز وزارت دفاع همکاری‌های گسترده‌ای داشته است و اکنون یکصد استاندارد در حوزه‌های دفاعی را که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه پدافند غیرعامل موثر بوده است، تهیه و تدوین کرده است.
رئیس شورای عالی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح استانداردهای استتار، اختفا و فریب، الزامات حفاظت فیزیکی و محیطی، الزامات امنیتی و حفاظتی برگزاری مراسم نظامی، الزامات حفاظتی‌ تردد به اماکن نیروهای مسلح، الزامات امنیتی شبکه همکاران دفاعی نیروهای مسلح و مدیریت بحران و برنامه‌های تداوم عملیات را بخش‌هایی از استانداردهای پدافند غیرعامل برشمرد که موسسه استاندارد دفاعی تهیه و تدوین شده است.
سردار تقی‌زاده گفت: با توجه به افزایش حوزه و گستره تهدیدات خصوصاً تهدیدات نوین، ضروری است اسناد پشتیبان و بازنگری مستمر در این اسناد به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع همواره در دستور کار باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما