شناسهٔ خبر: 43687619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

نماینده مردم ورزقان در مجلس خبر داد

حذف ردیف اعتباری و افتتاح ناقص سد «حاجیلار چایی» ورزقان

تبریز- نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد مرزی حاجیلار چایی ورزقان سه سال است تکمیل شده ولی متاسفانه سال گذشته ردیف اعتباری سد حذف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دفتر این نماینده مجلس، الهوردی دهقانی اظهار کرد: اعتبار سد حاجیلار از محل اعتبارات سدهای مرزی و از طریق صندوق ذخیره ارزی پرداخت می‌شد و در حالی که پایاب سد اجرا نشده و قسمتی از پروژه ناقص است، سال گذشته ردیف اعتباری آن حذف شد.

وی افزود: این سد ۶۰ میلیون مترمکعب آب دارد که  ۴۰ میلیون برای شرب و کشاورزی است و اگر  ۲۰ میلیون مترمکعب از آب این سد به کشاورزی و ایجاد شهرک گلخانه‌ای اختصاص یابد، اتفاق بزرگی در این عرصه می‌افتد.

دهقانی در ارتباط با آخرین وضعیت سد آق‌بلاغ ورزقان نیز توضیح داد: این سد پنج سال است تمام شده و باید برای پایاب آن فکری شود.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر لزوم توجه مسوولان استان به ساماندهی شهرک صنعتی مس و صنایع پایین‌دستی آن تاکید کرد.

وی همچنین گفت: حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر بزرگراه، خواجه – ورزقان-خاروانا- نوردوز، در حال اجراست، اما ۱۰ کیلومتر آن زیر پیمان رفته که پیمانکار پروژه پنج سال است، پروژه را تعطیل کرده است.

دهقانی اضافه کرد: باوجود اینکه میزان بارش در ورزقان زیاد است، مردم شهرستان از آب شرب مناسب بهره‌مند نیستند و وضعیت فاضلاب شهرستان نیز نامطلوب است.

نظر شما