شناسهٔ خبر: 43667240 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری:

۲۴۲ قطعه کاربردی در صنعت حفاری بومی‌سازی شد

عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: در نتیجه هم‌افزایی میان متخصصان این شرکت و سازندگان ایرانی، در نیمه نخست امسال ۲۴۲ قطعه کاربردی در صنعت حفاری بومی‌سازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، مهدی عرشیان با بیان این مطلب افزود: بومی‌سازی این قطعات، بیش از ۲۵ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به دنبال داشته است.

وی اظهار کرد: از جمله این قطعات می‌توان به سنسور mud weight نمودارگیری، سیستم جکینگ الک لرزان، پولی‌های دکل، پلاک ولو، سمنت هد، باتری‌های mwd، shoe core catcher، oil cooler کمپرسورها و باکس برقی uni poro اشاره کرد.

عرشیان با بیان اینکه در این مدت در بخش پروژه‌های پژوهشی، ۶ قرارداد به ارزش ۸۵ میلیارد ریال میان این شرکت با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی و پروژه پژوهشی «مستندسازی و به اشتراک‌گذاری تجارب سازمان» با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این پروژه با توسعه نرم‌افزار و نصب آن بر روی سرورهای شرکت ملی حفاری ایران تاکنون وارد فاز عملیاتی شده و با مشارکت مدیریت خدمات ویژه حفاری (به عنوان پایلوت طرح) در حال آموزش نیروها با هدف نگهداشت دانش کسب شده در بخش‌های مختلف شرکت است.

وی افزود: در این مدت مراحل ساخت موتور درون‌چاهی دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری اداره لوله مغزی سیار و از سوی جهاد دانشگاهی دانشگاه شریف به پایان رسیده و هم‌اکنون انجام مراحل تست کارگاهی و میدانی این ابزار پیشرفته در حال اجراست.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران درباره پروژه پژوهشی «مجموعه اصول جامع طراحی/ مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران» که مدیریت امور مهندسی متقاضی آن بوده است، نیز توضیح داد: این پروژه با مشارکت علمی دانشگاه صنعت نفت در دست اجرا است و از مجموع ۲۰ ماژول نرم‌افزار در این پروژه، تاکنون ۹ ماژول در چارچوب‌های نرم‌افزاری طراحی و ساخته شده و با مشارکت همکاران در بخش‌های عملیاتی و فنی شرکت در حال پیگیری است.

عرشیان ثبت مالکیت فکری سامانه جامع نگهداری و تعمیر با عنوان «سام نت» به نام شرکت ملی حفاری ایران  را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی شاخص این شرکت برشمرد و گفت: این موضوع با همکاری امور حقوقی شرکت انجام شده است.

وی حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با وجود شرایط دانشگاه‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و بررسی ۶ طرح نوآورانه ارائه شده از سوی کارکنان شرکت را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت در نیمه نخست سال عنوان کرد.

نظر شما