شناسهٔ خبر: 43651573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صبح‌نو | لینک خبر

گزارش

جنگ بقا

صاحب‌خبر -

پنسیلوانیا و فلوریدا    ایالت‌های کلیدی 
برای ترامپ هستند هرچند ایالت تگزاس از سال ۱۹۷۶ برای هیچ نامزد دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نداده است، اما افزایش بسیار زیاد مشارکت مردمی در انتخابات زودهنگام در این ایالت دموکرات‌ها را امیدوار کرده است که در این دوره بتواند این ایالت طرفدار جمهوری خواهان را به سمتی گرایش دهند که از آن‌ها حمایت کند.
شبکه خبری‌ای بی سی گزارش داده است: بخش اعظم این امیدواری از مشارکت بی سابقه مردم در انتخابات زودهنگام در هریس کانتی
 (Harris County) است که آمار مشارکت مردمی در هریس کانتی تاکنون از میزان کل مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بیشتر شده است.
فلوریدا، نیز از ایالتی کلیدی است که سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری، اغلب در این ایالت رقم می‌خورد. رئیس جمهوری آمریکا مثل همیشه در این ایالت بر کارنامه اقتصادی خود تکیه کرد. رقیب دمکرات ترامپ نیز وی را به دلیل اداره بد اپیدمی ویروس کرونا مورد حمله قرار داد. رسانه‌های آمریکایی اما اعتقاد دارند جو بایدن بدون پیروزی در فلوریدا نیز می‌تواند پیروز انتخابات باشد. اما برای ترامپ این طور نیست.
دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در فلوریدا رقابتی شانه به شانه دارند و بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجیها، جو بایدن اندکی از ترامپ جلوتر است. این امتیاز نتیجه حمایت اسپانیایی تبار‌های آمریکای لایتن ساکن فلوریداست. حمایت این قشر از جامعه از جو بایدن، به این معنی است که ترامپ حمایت اسپانیایی تبار‌ها را از دست می‌دهد. این اسپانیایی تبار‌ها ترامپ را به دلیل سیاست هایش سرزنش می‌کنند. آن‌ها بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به کووید-۱۹ هستند. به این ترتیب بسیاری از آن‌ها بر این باورند که ترامپ آن‌ها را نادیده گرفته و به همین دلیل به وی پشت کرده‌اند. دونالد ترامپ بر اساس تمامی نظرسنجی‌های انجام گرفته در سطح ملی، در فلوریدا شکست خورده است. جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، جو بایدن در فلوریدا (با ۴۸ و پنج دهم درصد آرا مقابل ۴۶ و ۹ درصد) از ترامپ پیش است.یکی از ایالت های سرنوشت ساز دیگر پنسیلوانیا است. نظرسنجی موسسه هیل و هریس نشان داد بایدن با اختلاف ۵ درصد در پنسیلوانیا از ترامپ جلو است و رقابت تنگاتنگی در فلوریدا جریان دارد. اما در فلوریدا یکی از ایالت‌های تعیین کننده و به اصطلاح « صحنه نبرد» در عرصه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر - ۱۳ آبان ماه - آمریکا است و جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که جو بایدن،  معاون رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان در این ایالت از دونالد ترامپ،  رئیس جمهور کنونی این کشور جلوتر است. دونالد ترامپ،  رئیس جمهور آمریکا و جو بایدن رقیب دموکرات انتخاباتی وی روز پنجشنبه تجمع‌های انتخاباتی را در فلوریدا برگزار کردند؛ جایی که این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری به طرح موضوعات مختلف از جمله شیوع کووید - ۱۹، اقتصاد و سیاست‌های مهاجرتی پرداختند. آمریکائی‌ها که همواره برای شرکت در انتخابات بی‌میل بودند، این بار برای مخالفت با دونالد ترامپ و خلاصی از شر وی در رای گیری شرکت می‌کنند. در حالی که آمریکا چند روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فاصله دارد، به لطف رای گیری زودهنگام، تا این لحظه به اندازه ۵۱ درصد از رای دهندگان انتخابات پیشین در سال ۲۰۱۶، رای خود را داده اند. آراء اعلام شده در تگزاس به یک رکورد رسیده است. مشارکتی که به نفع نامزد دموکراتها خواهد بود.

نظر شما