شناسهٔ خبر: 43648205 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خبر داد

ثبت بیش از ۱۸۲ هزار ازدواج و ۵۱ هزار طلاق طی ۴ ماه نخست امسال

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ثبت بیش از ۱۸۲ هزار ازدواج و ۵۱ هزار طلاق تا پایان تیرماه خبر داد.

صاحب‌خبر -




سیف الله ابوترابی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح آخرین آمارهای ثبت شده ازدواج و طلاق در کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری ۱۸۲ هزار و ۸۲ مورد ازدواج و ۵۱ هزار و ۳۷۱ مورد طلاق رخ داده که در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور ثبت شده است.
وی افزود: اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است. بر پایه قانون و مصوبه شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور مرجع رسمی آمارهای ازدواج و طلاق است و این آمارها به تفکیک سال، سن و سایر اقلام مورد نیاز در وب سایت دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از آمارهای تولیدی ثبت احوال برشمرد و ادامه داد: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمارهای آن در سال ۹۵ صورت گرفته که اعلامیه‌های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شد و این دو رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل
می‌شود. ابوترابی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار ولادت تا پایان تیرماه سال جاری‌اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۸۰ هزار ولادت و ۲۴۱ هزار و ۵۹۸ فوت نیز به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما