به گزارش خبرگزاری فارس، مسعود رنجبریان با اشاره به اینکه شورای شهر تهران در تبصره سوم ماده ۵۲ برنامه ۵ ساله سوم توسعه شهر تهران، هر یک از مناطق را مکلف کرده است سالانه یک خیابان را بر اساس اصول و دستورالعمل خیابان کامل بازطراحی و اجرا کند. تصریح کرد: دستورالعمل فنی احداث و شیوه اجرای خیابان کامل از سوی معاونت حملونقل و ترافیک تهیه و نهایی شده و این دستورالعمل به تایید معاونت شهرسازی و معماری رسیده است.
رنجبریان یکی از مهمترین چالشهای مدیریت شهری در کلانشهرها را انسان محور کردن شهر بهجای خودرو محور بودن شهر دانست و اظهار کرد: انواع آلودگیهای محیطی و بصری، کاهش ایمنی افراد پیاده، افزایش صدمات ناشی از سوانح رانندگی، عدم دسترسی سریع و آسان به حملونقل عمومی و پایین بودن میزان کیفیت و مطلوبیت معابر شهری همه از جمله مسائلی هستند که مدیریت شهری در شهرهای کشور بهویژه در کلانشهرها را مجاب کرده که به طراحی و اجرای خیابان کامل روی آورند.
وی با بیان اینکه اجرای خیابان کامل در راستای استراتژی انسانمحور کردن شهر، یکی از اولویتهای جدی مدیریت شهری تهران است، هدف از اجرای طرح خیابان کامل در پایتخت را دستیابی به توسعه پایدار محله محوری دانست و گفت: تامین امنیت عابران پیاده، کاهش سوانح رانندگی، تامین مسیر حملونقل عمومی و دوچرخه سواری، مطلوبیت و جذابیت محیطی معابر شهری و اینکه همه اقشار جامعه بتوانند بهصورت عادلانه از معبر شهری استفاده کنند مهمترین اهداف اجرای طرح خیابان کامل است.
مدیر کل برنامهریزی و توسعه شهری معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران از طراحی ۱۸ معبر در ۱۵ منطقه شهرداری تهران بهمنظور اجرای خیابان کامل خبر داد و گفت: بهزودی طرحهای نهایی شده پس از تایید کمیته شبکه معابر سازمان حملونقل و ترافیک به مرحله اجرا در خواهند آمد.