شناسهٔ خبر: 43613038 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مخالفت اداره کل هنر‌هاي نمايشي با ادامه تعطيلي تئاتر

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیر روابط عمومی اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد ضمن اعتراض به استمرار تعطیلی فعالیت‌های تئاتری ذیل محدودیت‌های کرونایی، تصریح کرد اداره کل مخالف تعطیلی تئاتر و سالن‌های تئاتری است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محسن حسن‌زاده درباره موضع این اداره کل نسبت به تمدید تعطیلی فعالیت‌های تئاتری، گفت: به جد پیگیر موضوع هستیم و معتقدیم که سالن‌های تئاتر باید بازگشایی شوند و اصرار داریم که این نگاه باید در ارکان کلی جامعه تسری پیدا کند که تئاتر یک شغل است و تفنن نیست.
وی با بیان اینکه معتقدیم از شرایط فعالیت بهداشتی سالن‌های تئاتر در 4 ماه گذشته می‌شد به عنوان یک الگوی جهانی استفاده کرد، متذکر شد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کارشناسانش می‌توانستند از این موقعیت بهره‌برداری و آن را به‌عنوان یک الگو معرفی کنند. ما به راحتی از این دستاورد که با همت هنرمندان به ویژه هنرمندان جوان به دست آمد، گذشتیم.
وی ادامه داد: زمانی که اراده بر بازگشایی تئاتر شد و اداره کل هنر‌های نمایشی از ابتدای سال پیگیر آن بود، به رونق تئاتر بسیار امیدوار بودیم و تمام تلاش و برنامه‌مان در این راستا بود و این اتفاق داشت رخ می‌داد، حتی بسیاری از هنرمندان منتقد که به بازگشایی سالن‌ها انتقاد داشتند خودشان ترغیب به شروع فعالیت و تولید اثر هنری شدند.
آقای حسن‌زاده گفت: معتقدیم هنر تئاتر فعال‌ترین هنر در 4 ماه شروع فعالیت بود و با توجه به شرایط خاصی که نسبت به سایر هنر‌ها داشت مانند حضور زنده عوامل و مخاطبان، به بهترین شکل توسط هنرمندان و مدیران تماشاخانه‌ها مدیریت شد و سالن‌های تئاتر می‌توانست به عنوان یک الگو در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با کرونا معرفی شود و به تثبیت جایگاه تئاتر کمک کند.
وی افزود: متأسفانه فقدان نظارت و نگاه کارشناسانه به موضوع تعطیلی‌های اصناف و مشاغل درگیر کرونا باعث شده تا هنرمندان نجیب تئاتر ضربه بزرگی ببینند. ما هم اعتقاد داریم که باید نگاه کارشناسانه برگردد و باید سالن‌های تئاتر به فعالیت خود ادامه دهند. بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر و فعالیت‌های تئاتری از سوی معاونت هنری و اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد پیگیری می‌شود.

نظر شما