شناسهٔ خبر: 43610840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

اعتراض یک نماینده به محدود شدن تریبون مجلس

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس با مصوبه اخیر، اختیار صحن را کم کرده به این امید که مجلس را کمیسیون محور کند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 7 آبان) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آئین‌نامه داخلی در مورد طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس به عنوان نماینده  مخالف اظهار داشت: ما به دنبال تحول در مجلس هستیم نه اینکه اختیار نمایندگان کم شود.

 

وی افزود‌:کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس با مصوبه اخیر، اختیار صحن را کم کرده به این امید که مجلس را کمیسیون محور کند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: اینکه کارها کارشناسی شده و در کمیسیون‌‌های مجلس چکش کاری شود خوب است ولی نباید این کار اختیار نمایندگان را در صحن کم کند. 

 

امیرآبادی افزود:‌تریبون صحن علنی صدای مجلس است و نباید صدای مجلس کم شده و از بین برود.

 

وی گفت:‌ کمیسیون‌ آئین‌نامه داخلی مجلس به دنبال از بین بردن نقدهایی است که نمایندگان به عنوان اظهار نظر در صحن علنی مطرح می‌کنند. 

 

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌اینکه به کمیسیون‌های تخصصی مجلس بها دهیم راهکاری مناسب است ولی  کمیسیون‌ آئین‌نامه داخلی مجلس می‌گوید کلیات در ابتدا در صحن بررسی شده و به کمیسیون‌ها ارجاع داده شود و اگر تغییری در کمیسیون‌ها صورت گیرد نمایندگان در صحن علنی هیچ اختیاری ندارند که آن را اصلاح کند و همین رویه در مورد بررسی ایرادات شورای نگهبان در صحن علنی وجود دارد.

 

امیرآبادی گفت: در مصوبه کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس نظرات نمایندگان تامین نشده است.

 

منبع: فارس 

نظر شما