شناسهٔ خبر: 43581477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

موج سوم کرونا در کاشان از موج نخست خطرناک‌تر است

گروه استان‌ها ــ عضو شورای شهر کاشان ارتقای فرهنگ عمومی را لازمه کنترل ویروس کرونا دانست و گفت: موج سوم کرونا در کاشان از موج نخست خطرناک‌تر است.

صاحب‌خبر -

علیرضا مفرح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان، اظهار داشت: از نظر پزشکی بیماری به سه دسته بومی، اپیدمی و پاندمی تقسیم‌بندی می‌کنیم و پاندمی به‌معنی جهانی است و روزانه نیز از رسانه‌های مختلف آمار منتشر می‌شود.

وی ضمن اشاره به وضعیت قرمز اکثر استان‌های کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا افزود: مردم در این شرایط متحمل سختی‌ها و مشکلاتی هستند و موج سومی که امروز گریبان‌گیر آن هستیم کمتر از موج اول نیست و چه‌بسا این موج نسبت به موج اول خطرناک‌تر نیز باشد.

عضو شورای شهر کاشان با بیان اینکه "با تمهیدات پیش‌بینی‌شده یک مقداری از نظر مراقب و درمان با آمادگی بیشتری به مقابله با ویروس کرونا رفتیم"، ابراز داشت: سازمان بهداشت جهانی تأکید کرده است که همه از ماسک استفاده کنند چراکه 70 درصد موارد ابتلا از طریق تماس ذرات آلوده به ویروس کرونا ناشی از سرفه و عطسه ایجاد می‌شود.

وی با تذکر اینکه بهترین راه جلوگیری از انتقال استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است، گفت: مدیریت در این زمینه انصافاً سخت است اما آنچه اهمیت دارد آن است که باید فرهنگ مردم تغییر و ارتقا پیدا کند و لازمه فرهنگ‌سازی نیز پرداختن تمامی ظرفیت‌ها به این موضوع است.

مفرح با طرح سؤالی مبنی بر دلایل کنترل ویروس کرونا در چین تصریح کرد: فرهنگ بالای بهداشت شهروندان چینی و رعایت پروتکل ابلاغی از سوی دولت و مردم چین باعث شده است با وجود چند میلیارد جمعیت در این کشور اما روند ابتلا به ویروس کرونا در چین نزولی شود.

وی یادآور شد: البته این کشور اعتبارات و امکانات مقابله با ویروس کرونا را داشت در حالی که کشور ایران با شیوع ویروس کرونا از لحاظ تجهیزات و اعتبارات مالی با کمبودها و محدودیت‌هایی روبه‌رو بود.

انتهای پیام/801/ت+

نظر شما