شناسهٔ خبر: 43578683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

یک امتیاز برای ترامپ در آستانه انتخابات آمریکا/ سنا صلاحیت قاضی « امی بارت» را تایید کرد

مجلس سنای ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در یک مراسم رای گیری انتصاب قاضی« امی کانی بارت» به دیوان عالی این کشور را با ۵۲ رأی مؤافق تائید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، مجلس سنای ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در یک مراسم رأی گیری با کسب ۵۲ رأی موافق در برابر ۴۸ رأی مخالف انتصاب قاضی« امی کانی بارت» به جانشینی قاضی فقید« روث گینسبرگ» را در دیوان عالی آمریکا تأیید کرد.

انتصاب قاضی بارت در دیوان عالی ایالات متحده آمریکا یک هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور- سوم نوامبر ۲۰۲۰- انجام می شود.

این گزینه مورد نظر ترامپ برای جانشینی قاضی فقید گینسبرگ احتمالاً باب دوران جدیدی از وضع مقررات در حوزه سقط جنین (Abortion) ، قانون مراقبت درمانی مقرون به صرفه و حتی مناقشه احتمالی بر سر انتخاب دوباره خود به سمت رییس جمهوری را می گشاید.

گفتنی است که تائید بارت ۴۹ ساله در این سمت گرایش راست گرایانه دیوان عالی را بیش از پیش مستحکم می سازد.

ابراز خرسندی ترامپ از تائید گزینه خود در دیوان عالی آمریکا

رئیس جمهور آمریکا، تایید گزینه مورد نظر خود برای تصدی یکی از کرسی‌های دیوان عالی این کشور را به عنوان "یک روز بسیار مهم برای آمریکا" یاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مراسمی درست هشت روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور، تایید "اِیْمی کُنی بَرِت"،(Amy Coney Barrett) گزینه مورد نظر خود برای تصدی یکی از کرسی‌های دیوان عالی در مجلس سنای آمریکا را "یک روز بسیار مهم برای آمریکا" عنوان کرد.

ترامپ در حالی که کنار برت ایستاده بود، خطاب به قانونگذاران و دیگر افرادی که در کاخ سفید گردهم آمده بودند، اعلام کرد: "امروز یک روز بسیار مهم برای آمریکا، برای قانون اساسی آمریکا و برای حاکمیت منصفانه و بی طرفانه قانون است".

نظر شما