شناسهٔ خبر: 43572140 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد:

تکميل طرح‌هاي جامع پدافند غيرعامل استان‌ها تا پايان امسال

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تکمیل تمام طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استان‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، غلامرضا جلالی در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با روسای شورای پدافند غیرعامل استان‌ها با بیان اینکه تهدیدات پیش روی کشور به دلیل تحولات در حوزه‌های فناوری، الگوی جدیدی به خود گرفته است، افزود: این تغییرات نیاز به طرح‌های دفاعی جدیدی را در برابر تهدیدات ضروری می‌کند.
وی با بیان اینکه در الگوی دفاع جامع نیازمند هم افزایی رویکرد‌های نظامی و غیرنظامی هستیم، گفت: بخشی از لایه‌های دفاعی در دفاع غیرنظامی و پدافند مردم محور خلاصه می‌شود که در این زمینه با استفاده از ظرفیت‌ها و ساختار‌های وزارت کشور در قالب استانداری‌ها تلاش کردیم ساختار‌های پدافند غیرعامل را در استان‌ها متناسب با سطح مأموریت آن‌ها تنظیم و تقویت کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به ایجاد قرارگاه‌های پدافند پرتویی در استان‌های هسته‌ای کشور، گفت: این قرارگاه‌ها، به عنوان سازوکاری برای مدیریت مقابله با تهدیدات ناشی از حوادث احتمالی مواد پرتوی و پیامد‌های آن ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه نظامات عملیاتی پدافند غیرعامل که به تصویب کمیته دائمی پدافند غیرعامل رسیده است ما نظام پدافند شهری را ارائه کردیم، افزود: سند پدافند شهری در واقع برنامه دفاع از شهر و الگویی مدرن برای توسعه شهر‌ها با لحاظ اصول امنیتی و دفاعی است.
سردار جلالی با اشاره به اینکه همچنین الگو و برنامه دفاع از مردم در شرایط تهدید و بحران در قالب نظام عملیاتی پدافند مردم محور تهیه و ابلاغ شده است، گفت: در این طرح، وظایف دستگاه‌های اجرایی در شرایط تهدید برای حفاظت از مردم و زیرساخت‌های حیاتی و تامین خدمات تبیین شده است.
وی از تصویب و ابلاغ نظام عملیاتی رزمایش‌ها و ایجاد، ارتقا و حفظ آمادگی‌ها در بخش غیرنظامی کشور خبر داد و افزود: این نظام عملیاتی با مطالعه دقیق طراحی و به استان‌ها ابلاغ شده است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه این‌ها نشان می‌دهد که مسئولیت استانداران از نظر پدافند غیرعامل سنگین است، گفت: ما برای 31 استان طرح جامع پدافند استان را با محوریت استانداران طراحی کردیم که امسال تقریباً همه این طرح‌ها به نتیجه خواهد رسید، طرح جامع 18 استان تصویب و آماده شده است.
سردار جلالی گفت: انتظار ما از مجموعه وزارت کشور و استان‌ها این است که در برنامه ریزی‌های خود، طرح جامع پدافند استان را در اولویت اقدامات پدافندی خود قرار دهند.

نظر شما