شناسهٔ خبر: 43563067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر کشور: پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

گروه استان‌ها- وزیرکشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه است گفت: پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در نشست مشترک کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با شوراهای پدافند غیرعامل سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور استانداران برگزار شد با تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: ضرورت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست و در تمام کشورهای دنیا یک اصل است.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم از کشور در مقابل هر اقدامی که منافع ملی را به خطر می‌اندازد آمادگی داشته باشیم افزود: هر چقدر در عمل کوتاهی کرده و تهدیدات را نادیده بگیریم در مقابل خسارتی که به کشور وارد می‌شود در پیشگاه خداوند و شهدا مسئول بوده و باید پاسخگو باشیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه به پدافند غیرعامل نباید نگاه اداری و سازمانی داشته باشیم و در هر زمانی باید برای پدافند غیرعامل تلاش کنیم گفت: تمام ملت ایران رکن اساسی قدرت کشور هستند و وظایف مردم هم باید تعریف شده و پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مردم نقش اصلی در اجرای پدافند غیرعامل دارند افزود: همکاری و هماهنگی در تمام بخش‌های حاکمیتی مانند ستاد بحران در پدافند غیرعامل لازم است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه در بحران‌های کشور دیده‌ایم که چگونه با از خودگذشتگی و ایثار همه دستگاه‌ها از جمله نیروهای نظامی و انتظامی پای کار می‌آیند و به مردم امدادرسانی می‌کنند ادامه داد: در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله می‌بینیم که چگونه نهادهای مردمی پای کار می‌آیند و مشارکت بالایی دارند.

وی با بیان اینکه در پدافند غیرعامل هم باید همین گونه عمل کنیم گفت: پدافند غیرعامل باید در کتب درسی آموزش داده شود و در فیلم‌ها و سریال‌ها اهمیت آن به مردم عنوان شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه حق نداریم در پدافند غیرعامل چیزی را کوچک ببینیم چرا که هیچ تهدیدی کوچک نیست و اثرات آن می‌تواند مخرب باشد افزود: جلوگیری از موازی‌کاری‌ها که باعث تداخل در کارها می‌شود یک ضرورت بوده و باید بر اساس قانون عمل شود تا انرژی‌ها گرفته نشود.

وی با بیان اینکه تمام استان‌ها باید طرح جامع پدافند غیرعامل داشته باشند و پیوست‌های اجرایی آن نیز لحاظ شود گفت: طرح‌ها باید پیوست اجتماعی و فرهنگی داشته باشند تا نتیجه آن مطلوب و عملیاتی باشد.

انتهای پیام/511/ی

برچسب‌ها:

نظر شما