شناسهٔ خبر: 43538091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اورژانس کشور:

زلزله در شهرستان رزن یک مصدوم برجای گذاشت

همدان - رئیس اورژانس کشور گفت: زلزله ۵.۴ ریشتری قزوین - همدان که بعدازظهر شنبه به وقوع پیوست در شهرستان رزن یک مصدوم برجای گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار؛ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین مرز استان‌های قزوین و همدان - حوالی آوج را لرزاند.

این زلزله که در ساعت ۱۵ و ۷ دقیقه بعد از ظهر امروز شنبه سوم آبان ۹۹ به وقوع پیوست در مناطق همدان، فامنین، کبودرآهنگ و رزن حس شد.

فرماندار رزن بابیان اینکه خسارت مالی و جانی از زمین‌لرزه در شهرستان رزن گزارش نشده است؛ اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است.

سیدرضا سلامتی اضافه کرد: اورژانس نیز در آماده باش قرار گرفته و اعزام تیم های امدادی را انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: تا این لحظه خبری از خسارت‌ها گزارش نشده است.

رئیس اورژانس کشور نیز در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: تا این لحظه یک نفر در شهرستان رزن به دلیل فرار و ترس ناشی از زلزله مصدوم شده است.

پیرحسین کولیوند گفت: چند منزل در روستاهای نزدیک به منطقه زلزله زده نیز دچار ترک‌های جزئی شده اند.

فرماندار همدان نیز اظهار کرد: تا این ساعت هیچگونه خسارتی به واحدهای مسکونی و تجاری مناطق شهری و روستایی شهرستان همدان ناشی از زلزله آوج  گزارش نشده است.

حسین افشاری با تاکید بر اینکه آماده‌باش کامل در مجموعه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران شهرستان همدان وجود دارد ؛ بیان کرد: گروه‌های ارزیاب و عوامل هلال‌احمر نیز در آماده‌باش کامل هستند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان نیز مطرح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت و یا آسیبی به شهر و شهروندان وارد نشده و تنها ترس و تنش عصبی دلیل تماس شهروندان با اورژانس بوده است.

علی اولیا سمیع ادامه داد: اعزام تیم‌های امدادرسانی به استان قزوین تنها مشروط بر درخواست تهران از اورژانس همدان است و تا این ساعت درخواستی از تهران به دست ما نرسیده است.

نظر شما