شناسهٔ خبر: 43535943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ادامه اعتراضها به روند سازش؛

تظاهرات ضد سازش در سودان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ده‌ها شهروند سودانی در اعتراض به امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در خرطوم تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آناتولی ، ده‌ها شهروند سودانی در اعتراض به امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه در خرطوم تظاهرات کردند.
بنا بر اعلام شاهدان، ده‌ها سودانی در تجمع اعتراضی جمعه شب ضد توافقتامه عادی سازی روابط این کشور با تل آویو در خیابان اصلی شرق خرطوم حضور داشتند و شعار‌هایی در مخالفت با عادی سازی روابط سر دادند.
فعالان شبکه‌های اجتماعی هم ویدئو‌هایی از معترضان سودانی منتشر کردند که شعار می‌دادند: گوش کن گوش کن‌ای برهان (عبد الفتاح البرهان رئیس شورای حکومت انتقالی سودان) ما عادی سازی با رژیم صهیونیستی را نمی‌خواهیم.
آنان همچنین شعار می‌دادند: نه گفتگو و نه صلح و ... نه مصالحه و نه آشتی با رژیم صهیونیستی. ما در کنار فلسطین هستیم.
برگزاری تظاهرات اعتراضی در سودان اولین واکنش مردمی در این کشور به بیانیه روز جمعه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که اعلام کرد خرطوم و تل آویو درباره عادی سازی روابط دوجانبه توافق کردند.
بر این اساس سودان پنجمین کشور عربی پس از مصر، اردن، امارات و بحرین است که توافقنامه عادی سازی روابط با اسرائیل را امضا می‌کند.
پس از اعلام بیانیه عادی سازی روابط میان خرطوم و تل آویو، گروه‌های سیاسی سودان از جمله حزب ملی گرای امت و حزب اتحادیه دموکراتیک ناصری شدیدا آن را رد کردند.

نظر شما