شناسهٔ خبر: 43535568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش جهاد اسلامی به جنایات صهیونیست‌ها ضد فلسطینیان؛

هشدار به رژيم صهيونيستي درباره وضعيت اسير فلسطيني

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسئول محافظت از جان ماهر الاخرس اسیر فلسطینی اعتصاب کننده از غذا دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آناتولی، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، رژیم صهیونیستی را مسئول محافظت از جان ماهر الاخرس اسیر فلسطینی اعتصاب کننده از غذا دانست.
ماهر الاخرس در اعتراض به بازداشت اداری خود (بازداشت بدون محاکمه)، اعتصاب غذای خود را برای هشتاد و نهمین روز متوالی ادامه می‌دهد.
انجمن اسیران فلسطینی (غیردولتی) دیروز جمعه اعلام کرد: مقامات اسرائیلی لغو موقت بازداشت الاخرس را تعلیق کردند و وی را به بیمارستان زندان الرمله (مرکز) منتقل کردند.
داوود شهاب، سخنگوی جنبش حماس، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: این تصمیم گواه بر این است که رژیم اشغالگر قصد داشت به طور عمد اعتصاب ماهر الاخرس را نادیده بگیرد و آن را دور بزند.
وی ادامه داد: تلاش‌های اسرائیل برای فریب و گمراهی به شکست انجامیده است و با توجه به عجز و ناتوانی آن‌ها، ماهر را به زندان الرمله برگرداندند تا راهی جدید برای منزوی کردن و تحت فشار قرار دادن وی دست و پا کنند.
وی افزود: ما آنچه را که در موسسات حقوقی بین المللی مربوط به حمایت از امور اسیران می‌باشد، از طریق نهاد‌های حقوق بشری دنبال می‌کنیم و با همه جناح‌ها و سازمان‌های مردمی فعالیت‌ها را برای حمایت از ماهر الاخرس ادامه می‌دهیم.
گفتنی است دیروز جمعه، مایکل لینک فرستاده ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از اسرائیل خواست ماهر الاخرس، اسیر زندانی فلسطینی را که ماه‌ها دست به اعتصاب غذا زده است، فوراً آزاد کند.
این کارشناس بین المللی حقوق بشر در بیانیه‌ای که سازمان ملل متحد در وب سایت خود منتشر کرده است گفت: گزارش‌ها حاکی از آن است که ماهر الاخرس در بیمارستان از ضعف شدیدی برخوردار است و احتمال دارد از نارسایی عمده اعضای بدن رنج ببرد.
گفتنی است در 23 سپتامبر، دادگاه عالی اسرائیل تصمیم گرفت که بازداشت اداری الاخرس را ادامه دهد که وی در آن زمان به این تصمیم اعتراض و اعلام کرد که اعتصاب خود را تا آزادی ادامه خواهد داد.
الاخرس در 27 ژوئیه دستگیر شد و مقامات صهیونیستی وی را به بازداشت اداری (بدون محاکمه) منتقل کردند و همین امر باعث شد وی اعتصاب غذا کند.
طبق اعلام سازمان‌های حقوق بشری، تعداد بازداشت شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی حدود 4400 نفر است که از جمله 39 زن در میان بازداشت شدگان هستند. همچنین تعداد کودکان بازداشت شده حدود 155 کودک و بازداشت شدگان اداری حدود 350 نفر هستند.

نظر شما