شناسهٔ خبر: 43523203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

سفیر سابق آمریكا در باكو: حل مناقشه قره باغ به نفع همه طرفها خواهد بود

راس ویلسون : آذربایجان علیرغم دستاوردهای تعیین كننده‌اش برای امنیت بین‌المللی، خود از نظر امنیتی نگرانی‌هایی دارد

صاحب‌خبر -
سرویس آذربایجان/خبرگزاری آران
خبرگزاری آران / سرویس آذربایجان : راس ویلسون سفیر سابق آمریكا در باكو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری « آپا» در واشنگتن، با اشاره به اینكه كشورش امیدوار است بزودی پیشرفتهایی در روند حل و فصل مساله قره‌باغ مشاهده شود، گفته است: « واشنگتن توجه زیادی به این مساله دارد. توافقات اساسی در رابطه با اصول پایه موجود است كه برای حل مناقشه ضرورت دارند. اطمینان دارم كه حل مناقشه به نفع همه طرفها خواهد بود.
وی با مثبت ارزیابی كردن هر نوع مذاكره‌ای بین طرفها بعنوان عاملی پیش‌برنده روند گفتگوها، گفته است: « آذربایجان علیرغم دستاوردهای تعیین كننده‌اش برای امنیت بین‌المللی، خود از نظر امنیتی نگرانی‌هایی دارد. حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ، تضمین كننده ثبات دراز مدت در منطقه است. ما خواهان زندگی مسالمت‌آمیز آذربایجان و ارمنستان در كنار هم و شكوفایی این كشورها هستیم.
وی در رابطه با مساله عادیسازی مناسبات تركیه و ارمنستان نیز با اشاره به اینكه آمریكا دخالتی در این رابطه نداشته و این روند بابتكار خود تركیه و ارمنستان اغاز شده، گفته است: « در جریان جنگ گرجستان در ماه اوت سال 2008 میلادی، شاهد وقوع چند حادثه منفی در منطقه بودیم. برقراری روابط طبیعی با تركیه براستی یك تكامل تاریخی است و این نه تنها به نفع دو كشور است، بلكه در خدمت رفاه منطقه می‌باشد. ما این موضوع را به منزله تكوین امكان تاریخی برای منطقه می‌دانیم».
پایان پیام.
 

نظر شما