شناسهٔ خبر: 43521604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اعلام رسمی عادی‌ سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی

ابنا

ترامپ عادی‌ سازی روابط اسرائیل با سودان را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهور آمریکا امروز جمعه 2 آبان 1399 از توافق سودان با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با یکدیگر خبر داد.

ترامپ همچنین مدعی شد که پنج کشور دیگر خواستار پیوستن به توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

وی همچنین اعلام کرد که از پیوستن عربستان به زودی به مسیر عادی سازی روابط با اسرائیل اطمینان دارد.

کاخ سفید نیز در بیانیه ای ادعا کرد که پیوستن سودان به توافق عادی سازی روابط با اسرائیل، گام بزرگ مهمی به سوی تحقق صلح در خاورمیانه به شمار می‌آید.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد که امروز ترامپ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی سودان و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان تماس چهارجانبه‌ای درباره سازش میان خارطوم و تل‌آویو داشتند.

این خبرگزاری پیش از این به نقل از یک مقام آمریکایی ارشد خبر داده بود که امروز توافق میان سودان و رژیم صهیونیستی درباره گام‌های عادی سازی روابط اعلام خواهد شد.

گشودن روابط میان سودان و اسرائیل پس از اعلام کردن ترامپ به کنگره مبنی بر قصد وی برای خارج کردن سودان از لیست حامیان مالی تروریسم و پرداخت 335 میلیون دلار خسارت توسط سودان برای جبران خسارت قربانیان آمریکایی تروریسم صورت گرفت.

توافق مقامات سودانی و صهیونیستی برای عادی‌ سازی روابط در حالی انجام شد که امضای دو توافق‌ نامه ابوظبی و منامه با تل آویو برای عادی سازی روابط با صهیونیست ها، خشم و اعتراضات گسترده مردم کشورهای عربی و اسلامی را به دنبال داشته است.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما