شناسهٔ خبر: 43486497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

رییس پلیس راهور ناجا خبر داد: کاهش ١۶.٢ درصدی تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی

تحویل ۵۰۰ دستگاه خودرو به راهور ناجا

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر در مراسم افتتاحیه مرحله چهارم ارتقا توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا، اظهار کرد: امروز افتخار داریم تا چهارمین مرحله رزمایش ارتقا توان و تحرک عملیاتی با مشارکت سازمان ها و نهاد ها و پلیس راهور در راستای کاهش آمار تصادفات را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال 98 توانستیم که در سه مرحله قبل از این رزمایش ها بیش از 680 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و در این مرحله نیز 5۰۰ دستگاه خودرو و 100 دستگاه موتور سیکلت سنگین را به جهت توسعه و نوسازی اختصاص دهیم‌.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بیش از 2400 دستگاه آماده سازی، تحویل و به کار گرفته شده است و 400 واحد گشت افزایش داشته که موجب افزایش توان عملیاتی پلیس راهور بوده است.

سردار هادیانفر گفت: پس از دو سال افزایش تصادفات، در سال 98 توفیق داشتیم که 236 نفر جان باخته و  20 هزار و 132 نفر مجروح کمتر در تصادفات داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: بر اساس شاخص های بین المللی سازمان بهداشت جهانی 3.3 دهم کاهش در 100 هزار جمعیت و 5.8 درصد کاهش در 10 هزار وسیله نقلیه داشتیم. به لطف الهی با تدابیر امسال شاهد 16.2 درصد کاهش جانباختگان و هزار و 795 نفر کمتر جان خود را نسبت به مدت مشابه از دست دادند و 44 هزار نفر کمتر مجروح شدند.

وی ادامه داد: اثر بخشی توسعه و این تقویت در بخش های مختلف، عمر مفید وسایل نقلیه پلیس را از 10 سال به 5 سال کاهش یافته و استقرار گشت های ما از 45 کیلومتر به 30 کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این توان افزایی 22 درصد بر توان پلیس افزوده است، افزود: همچنین 10 درصد تصادفات ما را کاهش داده و سه دقیقه زمان رسیدگی به تصادفات در شهر را نیز کاهش داده است.

سردار هادیانفر با اشاره به برنامه هوشمند سازی پلیس گفت: این موضوع با جدیت تمام در دستور کار است  امروز بیش از 5 هزار و 900 نفر از سربازان؛ با دست افزار سپهر اعمال قانون می کنند و به مرور زمان قبض جریمه دارد حذف می شود.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه 4 هزار و 877 دستگاه خودرو مجهز به GPS هستند، گفت: از سال جاری ارتباط با 44 میلیون دارنده گواهینامه و 36 میلیون مالک وسیله به وسیله پیامک عملیاتی شده است.

نظر شما