شناسهٔ خبر: 43432364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

سفر پنهانی مقام کاخ سفید به سوریه برای دیدار با مقامات دمشق

روزنامه وال استریت ژورنال روز یک شنبه برملاکرد که یک مقام کاخ سفید برای برگزاری جلسات پنهانی با دولت سوریه به خاطر آزادی دست کم دو شهروند آمریکایی بازداشت شده در این کشور به دمشق سفر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مسئله دستگیر شدگان آمریکایی در خارج از کشور یکی از مهمترین اولویت های دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

در این راستا روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولانی در دولت آمریکا و سایر منابع مطلع از روند پیشرفت گفتگوها، فاش کرد کش پاتل، دستیار معاون رییس جمهور آمریکا که از مقامات برجسته ضد تروریسم کاخ سفید است اوایل امسال میلادی به طور محرمانه از دمشق بازدید کرد تا جلسات پنهانی ای را با دولت سوریه برای آزادی دو شهروند آمریکایی برگزار کند.

منابع چیزی درباره مقاماتی که با پاتل دیدار کردند نگفتند اما گفتند که این مذاکرات با هدف دستیابی به توافقی با نظام سوریه برای آزادی آستین تایس، روزنامه نگار مستقل آمریکایی که قبلاً جزو تفنگداران دریایی بوده و همچنین ماجد کمالماز، پزشک سوری- آمریکایی صورت گرفت.

روزنامه وال استریت نوشت که آمریکا معتقد است دست کم ۴ شهروند آمریکایی دیگر نیز توسط مقامات سوریه بازداشت شده اند اما اطلاعات کمی در مورد پرونده آنها وجود دارد.

این روزنامه نوشت که این نخستین سفر یک مقام عالی رتبه آمریکایی به سوریه طی حدود ۱۰ سال قبل است.

آخرین دیدارهای رسمی بین مقامات کاخ سفید و مقامات سوریه در دمشق در سال ۲۰۱۰ برگزار شد.

دولت ایالات متحده آمریکا روابط دیپلماتیک خود با سوریه را در سال ۲۰۱۲ قطع کرد. از آن زمان ، آمریکا تلاش زیادی کرده تا نظام سوریه را در صحنه بین المللی منزوی کند و تحریم های گسترده ای را علیه مقامات دمشق اعمال کرده است.

علیرغم این، ترامپ بارها در بیانات خود خواهان آزادی بازداشت شدگان آمریکایی شده است.

اوت گذشته هم، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تأیید کرد که ترامپ در ماه مارس پیامی درباره سرنوشت آستین به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ارسال کرده است.

نظر شما