شناسهٔ خبر: 43428063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهردار اصفهان: تصور برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان در شرایط بیماری بسیار سخت بود

گروه استان‌ها-شهردار اصفهان گفت: شیوع کرونا و خانه‌نشینی خانواده‌ها، فرصتی مغتنم برای کودکان کشور است که با تماشای برخط فیلم‌ها، نظرتان خودشان را در مورد هر فیلم به دست مسئولان برگزاری جشنواره برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در آیین افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در چنین شرایطی که بیماری کرونا به شکل خطرناکی در کشور شیوع پیدا کرده، مسئولان برگزاری جشنواره سی و سوم به زیبایی اقدام به برگزاری این جشنواره به صورت مجازی کرده‌اند. همچنین شهرداران شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز به این جشنواره اهمیت دادند و بابت برگزاری جشنواره با رعایت تمام نکات بهداشتی به ما تبریک گفتند.

وی افزود: امیدواریم جشنواره سی و سوم بتواند به خوبی شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور را عملی کند. باید از فرصت خانه نشینی کودکان استفاده کرد و سینما را به عنوان یک پایگاه فرهنگی در خانه‌ها رواج داد تا جوانان، نوجوانان و کودکان کشور بتوانند فیلم‌های امسال جشنواره را تماشا کنند و همچون یک داور فعال و متخصص در خصوص این فیلم‌ها اظهار نظر کنند.

شهردار اصفهان ادامه داد: در دل شعار "هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور" پیامی با مضمون پابرجایی زندگی وجود دارد. شرایط سخت کرونایی نمی‌تواند به زندگی و حیات جمعی توقف ببخشد و خرسندیم که امسال بیش از 100 فیلم به خانه‌ها راه پیدا می‌کند و همچنین این فیلم‌ها در مناطق کمتر برخوردار و دیگر نقاط کشور نیز به نمایش درمی‌آید. بسیار خوشحالیم که زمینه نمایش فیلم‌ها در مناطقی با امکانات کمتر وجود دارد و کودکان و نوجوانان می‌توانند این فیلم‌ها را به صورت برخط تماشا کنند.

وی با بیان اینکه رایزنی‌هایی برای اهدای بخشی از درآمدهای جشنواره به کودکان کم‌بضاعت انجام شده گفت: به عنوان رئیس شورای عالی سیاستگذاری جشنواره اعلام می‌کنم با آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مسئول برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم تا اقدامات شایسته‌ای را در خصوص کودکانی که از امکانات کمتری برخوردار هستند انجام دهیم و بخشی از درآمدهای جشنواره‌ را به این کودکان اهدا کنیم. آرزو می‌کنیم کودک و نوجوانی نباشد که به دلیل کمبود امکانات این جشنواره را از دست دهد.

نوروزی اضافه کرد: در ابتدا کسی تصور نمی‌کرد که با شیوع بیماری کرونا، این جشنواره توان برگزاری را داشته باشد و بسیاری از برگزاری آن ناامید شده بودند، اما اکنون در آیین افتتاحیه این جشنواره هستیم و مردم شهر اصفهان می‌توانند از پنجره خانه‌های خود، ما را تماشا کنند. افتخار می‌کنیم که اصفهان، میزبان پرقدرت این جشنواره است. در پایان امیدوارم پدران و مادران سراسر ایران بتوانند زمینه‌های تماشای فیلم‌ها را فراهم سازند تا کودکان را با فرهنگ سینما آشنا سازند. کودکان، آینده کشور هستند و جامعه آینده را می‌سازند و ما موظفیم زمینه را برای رشد و شکوفایی این انسان‌های آینده‌ساز با عشق، علاقه و دلسوزی فراهم کنیم.

انتهای پیام/174/ ز

نظر شما