شناسهٔ خبر: 43402648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

روبرت مرداک: بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می شود/ بایدن ادعا کرد: ایران به ساخت بمب اتم نزدیک تر شده است!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-شبکه اجتماعی توئیتر به دلیل نقض قوانین حساب‌کاربری کمپین انتخاباتی ترامپ را مسدود کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازواشنگتن پُست، شبکه اجتماعی توئیتر حساب کاربری کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را به طور موقت مسدود کرد.
شبکه اجتماعی مذکور در توضیح اقدام خود اعلام کرد که انتشار ویدئویی درباره «جو بایدن» رقیب انتخاباتی ترامپ، دلیل مسدود شدن این حساب کاربری بوده؛ زیرا اینگونه اقدامات ناقض قوانین این شرکت به شمار می‌رود.
گفتنی است، در این ویدئو به گزارش روزنامه «نیویورک پُست» اشاره شده و در آن اطلاعاتی همراه با جزئیات در خصوص معاملات تجاری «هانتر بایدن» فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ با یک شرکت انرژی در اوکراین ارائه شده بود.

کرونا به کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها رسید
کووید 19 بالاخره به ستاد انتخاباتی حزب دموکرات هم راه یافت و سفرهای «کامالا هریس» یار انتخاباتی «جو بایدن» را لغو کرد.
به گزارش رویترز، کامالا هریس نامزد پست معاونت ریاست جمهوری حزب دموکرات و یار انتخاباتی جو بایدن، سفرهای تبلیغاتی خود را به دلیل ابتلای یکی از کارکنان ستاد انتخاباتیش به کووید 19 لغو کرد.
البته تست کرونای هریس منفی شده و قرار است امروز پنجشنبه یک بار دیگر تحت آزمایش قرار بگیرد.
او قرار بود امروز به ایالت کلیدی کارولینای شمالی برود که برنامه‌هایش به هم خورد.
این اولین نشانه ورود کرونا به کارزار انتخاباتی دموکرات‌ها است حال آنکه این ویروس از دو هفته پیش با مبتلا کردن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، به کاخ سفید راه یافت و اغلب کارکنان کارزار انتخاباتی جمهوریخواهان را گرفتار کرد.

سوءاستفاده بایدن از قدرت
یک رسانه آمریکایی در اقدامی که به مذاق ترامپ خوش آمد؛ ایمیل‌هایی را منتشر کرده که حاکی از سوء استفاده «جو بایدن» از قدرت خود در دوره‌ای است که معاون ریاست‌جمهوری آمریکا بوده است.
 «نیویورک پست» گزارشی جنجالی با موضوع فساد خانواده «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا منتشر کرده که حتی شبکه‌های اجتماعی چون توئیتر و فیس‌بوک هم برای ممانعت از دست به دست شدن آن، محدودیت‌هایی را وضع کرده‌اند.
محتوای این گزارش درباره ایمیل‌هایی است که گفته می‌شود تائیدی است بر سوءاستفاده «هانتر بایدن» پسر نامزد حزب دموکرات از قدرت پدرش در دوره‌ای که او معاون رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.
ادعا می‌شود ایمیل‌ها را «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ از لپ تاپی شکسته که در یک تعمیرگاه رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.
به نوشته نیویورک پست، هانتر بایدن در سال 2015 وقتی به هیئت‌مدیره شرکت انرژی اوکراینی «بوریسما» می‌پیوندد، پدرش را به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند تا از نفوذ او برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، استفاده کند.
در این گزارش، همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شده است. این در حالی است که ستاد انتخاباتی بایدن مدعی است چنین جلسه‌ای میان وی و مدیر شرکت اوکراینی برگزار نشده است.
اما ترامپ، در توئیتی با قدردانی از نیویورک پست به دلیل انتشار این گزارش، نوشت: به نیویورک پست تبریک می گویم که فساد گسترده پیرامون جو بایدن خواب آلود و کشور ما را افشا کرد. او همیشه یک سیاستمدار فاسد بوده است. خفت آور!
وی در توئیت دیگری نوشت: جو بایدن باید بلافاصله همه ایمیل‌ها، جلسات، تماس‌های تلفنی، اسناد و سوابق مربوط به دخالت در معاملات تجاری خانواده اش و تأثیرگذاری در سراسر جهان از جمله در چین را منتشر کند.
صحت ایمیل‌های منسوب به بایدن و پسرش هنوز تائید یا تکذیب نشده است اما توسل تیم انتخاباتی ترامپ به حربه مشابه در آستانه برگزاری رقابت 2016، به کاهش شدید محبوبیت هیلاری کلینتون نامزد دموکرات آن دوره منجر شد و نتیجه بازی را به نفع حزب جمهوریخواه تغییر داد.

موشکی که تمام رشته های ترامپ را پنبه کرد    
کره شمالی درآستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یک مدل جدید از موشک های دوربرد بالستیک خود رونمایی کرده که تنها دستاورد سمبلیک رئیس جمهور آمریکا را در عرصه سیاست خارجی بر باد می دهد.
 کره شمالی علی رغم داشتن معادن غنی فلزی کشوری فاقد منابع ارزشمند زیرزمینی محسوب می شود. مهم ترین درآمد ارزی کره شمالی صادرات گیاه «جین سینگ» است که مهم ترین مشتری آن کره جنوبی است. در این میان تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز سبب محدودیت صادرات بسیاری از اقلام همچون نفت و تجهیزات صنعتی به کره شمالی شده است.
با وجود تمام این تحریم ها و موانع به نظر می رسد که کره شمالی توقف ناپذیر است. توسعه برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی به نقطه ای رسیده است که غیرقابل برگشت به نظر می رسد. شاید حتی خوش بین ترین دیپلمات های آمریکا یی نیز به این که حاکمیت کره شمالی خلع سلاح را بپذیرد، خوشبین نیستند. به نظر می رسد تنها راه خلع سلاح اتمی کره شمالی فروپاشی کامل این کشور است. جالب اینجاست که رونمایی از موشک جدید کره شمالی بیش از همه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را عصبانی کرده است؛ رییس جمهوری که تنها دستاورد سیاست خارجی وی دو دیدار مستقیم با رهبر کره شمالی بوده است و چند عکس و یک بیانیه دو صفحه ای.
شاید تا ده سال پیش هیچ کس کره شمالی را در قالب یک قدرت هسته ای واقعی محسوب نمی کرد. در حقیقت پیونگ یانگ از مدت ها پیش توانمندی ساخت یک بمب هسته ای را به دست آورده بود. «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی و پدر رهبر فعلی در سال 2001 و در دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از ساخت یک بمب هسته ای اولیه خبر داده بود.

ترامپ به جای بایدن با رای دهندگان مناظره کرد
 رئیس جمهوری آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری با نپذیرفتن مناظره مجازی، در یک برنامه تلویزیونی به سوالات رای دهندگان پاسخ داد.
 دونالد ترامپ شامگاه پنج شنبه در یک برنامه انتخاباتی که به جای دومین مناظره بین نامزدهای رقیب از شبکه ان بی سی نیوز و از شهر میامی فلوریدا برگزار شد، به روی صحنه رفت تا شاهد سوالات مخاطبان باشد.
قرار بود به جای این برنامه ترامپ و جو بایدن رقیب دموکرات وی مناظره داشته باشند که به دلیل ابتلای ترامپ به کرونا، از طرف کمیسیون مناظره های انتخاباتی لغو شد. طرف دموکرات پیشنهاد مناظره مجازی را هم داده بود که از سوی تیم ترامپ رد بود.
همزمان جو بایدن هم در فیلادلفیا با شکبه ای بی سی نیوز مشابه همین برنامه را اجرا کرد و به طور مستقیم با رای دهندگان به گفت وگو نشست.
مناظره نهایی بین این 2 نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در پنج شنبه 22 اکتبر برگزار شود.
وی در پاسخ به این سوال که آخرین آزمایش منفی کرونا چه زمانی بوده است بدون اینکه اشاره درستی به زمان آن داشته باشد، مدعی شد: بعد از مناظره یعنی عصر پنج شنبه آزمایش کرونای من مثبت شد. من الان هیچ مشکلی ندارم.

بایدن ادعا کرد: ایران به ساخت بمب اتم نزدیک تر شده است!
در حالی که مقامات ایران همواره تاکید دارند که ساخت سلاح اتمی در دستور کار دفاعی قرار ندارد، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد که جمهوری اسلامی به داشتن مواد لازم برای ساخت بمب اتمی نزدیک تر شده است!
 جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا روز پنج شنبه در گفت وگویی با شبکه ای بی سی درخصوص سیاست خارجی آمریکا گفت: آمریکا منزوی شده است. متحدان مان کارهایشان را به تنهایی پیش می برند. سیاست "اول آمریکا" باعث انزوای آمریکا شده است.
وی با بیان این ادعا که ایران به داشتن مواد لازم برای ساخت بمب نزدیک تر شده است، افزود: کره شمالی بمب و موشک های بیشتری در اختیار دارد. ما در شرایطی هستیم که متحدان مان رسما می گویند که نمی توانند روی ما حساب کنند.
ادعای نزدیک شدن ایران به ساخت بمب هسته ای در حالی مطرح شده که بنا به فتوای مقام معظم رهبری، تولید، نگه داری و به کارگیری تسلیحات هسته ای حرام است و بر این اساس مقامات کشورمان تاکید کرده اند برنامه هسته ای ایران اهداف نظامی را دنبال نمی کند.

مسخره کردن رپر آمریکایی نامزد ریاست جمهوری در شبکه های اجتماعی
کاربران شبکه های اجتماعی به تمسخر رپر آمریکایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور بعد از انتشار لینک ویدیویی در اینستاگرام از سوی وی که در آن دنیس رادمن، بسکتبالیست مشهور لیگ آمریکا از نامزدی اش برای ریاست جمهوری حمایت می کند، پرداختند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کانیه وست، رپر آمریکایی در چهارم ژوئیه تصمیمش برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرده و اخیرا توانست نامش را در 11 ایالت آمریکا وارد برگه های رای کند و یک دستور کار 10 بندی برای ریاست جمهوری هم اعلام کرده و همچنین به ارائه "اطلاعات غلط" درباره نتایج به دست آمده از رای گیری در کنتاکی پرداخته است.
در ویدیویی که کانیه وست لینکش را در اینستاگرام قرار داده، دنیس رادمن، بسکتبالیست مشهور آمریکایی در حالی ظاهر می شود که یک هودی و یک کلاه بیسبال با علامت "به کانیه رای دهید" به تن داشته و کفشهای کتونی که این رپر برایش فرستاده را به رخ می کشد. اما کاربران شبکه های اجتماعی به خاطر حمایت رادمن از نامزدی او برای ریاست جمهوری ناراحت نشدند بلکه ناراحتی آنها از این بود که چرا این قهرمان ورزشی توضیح نداد که به چه علت تصمیم به حمایت از نامزدی کانیه وست گرفته و تنها درباره هدایایی که این رپر برایش فرستاده حرف زد.
یک کاربر نوشت: اگر تو برای من هم کفش و یک هودی بفرستی رای من را خواهی داشت!
کاربر دیگری هم نوشت: متشکرم که تایید کردی نامزدی ات یک شوخی است.
عده ای دیگر نیز متذکر شدند که رادمن به درستی نام کانیه وست را تلفظ نکرده و ظاهرا چند بار او را به جای کانیه، "کاین" خوانده است و اینکه همچنین رادمن قبلا یکی از دوستان صمیمی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بوده است.
کاربر دیگری عنوان کرد: خیلی خندیدم رفیق. فکر میکنی چه کسی واقعا به توصیه این فرد بجز کره شمالی گوش می دهد؟!

روبرت مرداک: بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می شود
 «روبرت مرداک» حامی بانفوذ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیش بینی کرد که «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز خواهد شد.
 تارنمای «دیلی بیست» پنجشنبه شب به نقل از سه منبع آگاه نوشت که مرداک از عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا ناراضی است و گفته که دشمن رئیس جمهوری آمریکا خودش است و به توصیه های دیگران در مورد مقابله با کرونا گوش نمی دهد.
مرداک همچنین گفته که ترامپ بحران بی پایانی برای دولت آمریکا ایجاد می کند.
منابع آگاه می گویند که ترامپ و مرداک در هفته های اخیر با یکدیگر صحبت نکرده اند زیرا مرداک از انتقادات رئیس جمهوری آمریکا از شبکه فاکس نیوز خسته شده، مرداک موسس فاکس نیوز است.
یکی از مدیران مرداک به دیلی بیست گفت که این سرمایه دار مالک فاکس نیوز زمستان گذشته به قدری از ترامپ به ستوه آمده بود که قصد داشت از «مایک بلومبرگ» داوطلب ریاست جمهوری از حزب دموکرات حمایت کند.
بر اساس این گزارش، مرداک اینک به این نتیجه رسیده که بایدن رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود و به یکی از نزدیکانش گفته است: مردم برای جو خواب آلود آماده هستند.
دوستان مرداک می گویند که وی هرگز ترامپ را جدی نگرفته است و نزدیکی آنها صرفا بخاطر مسائل تجاری است

وحشت بن سلمان از احتمال شکست ترامپ
سخنگوی حزب معارض سعودی به ترس و وحشت ولیعهد عربستان از شکست رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد.
به گزارش عربی 21، «مضاوی الرشید» سخنگوی حزب معارض التجمع الوطنی با انتشار یک مقاله در سایت میدل ایست آی به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیر آن بر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پرداخت.
وی نوشت: بن سلمان ممکن است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همپیمان خود را از دست بدهد.
الرشید بیان کرد: در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، بن سلمان نسبت به دیدگاه وی و نحوه تعامل با او نگرانی هایی دارد به ویژه آنکه جو بایدن در سالگرد ترور جمال خاشقجی علیه عربستان سخنانی را مطرح کرده بود.
وی افزود: بایدن علیه این جنایت صحبت کرده بود و از عدم حمایت آمریکا از جنگ افروزی عربستان در یمن سخن گفت.
این فعال معارض سعودی مقیم خارج از کشور ادامه داد: مشخص است که مطرح کردن چنین سخنانی از سوی کسی که ممکن است امور کاخ سفید را به دست بگیرد باعث ترس و وحشت ریاض می شود

نظر شما