شناسهٔ خبر: 43363778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

يک مرکز نظرسنجي : اغلب راي‌دهندگان آمريکايي نگران کهولت سني جو بايدن هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- آخرین نظرسنجی نشان داد که 60٪ از رای دهندگان واجد شرایط آمریکایی که ثبت شده‌اند، نسبت به کهولت سنی جو بایدن نگرانند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از العربیه،یک مرکز نظرسنجی در ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه 14 اکتبر اعلام کرد، آخرین نظرسنجی در باره موقعیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان می‌دهد که اغلب رای‌دهندگان آمریکایی از کهولت سنی جو بایدن نامزد دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری نگران هستند.
این در حالی که فقط 45٪ در مورد پیری دونالد ترامپ، نگران بودند.
این نظرسنجی نشان می‌دهد که عملکرد بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری به نگرانی رای‌دهندگان از پیری او را پایان نداده است.
طبق این نظرسنجی 45 درصد از رای دهنگان آمریکایی همین نگرانی را در باره بالا بودن سن دونالد ترامپ دارند.
جوبایدن هم اکنون 77 سال است در حالی که دونالد ترامپ 74 سال است.
اشتباهات لفظی مکرر جوبایدن در جریان مبارزات انتخاباتی و توانایی حافظه او در مناظره‌ها، پرسش‌هایی را در باره قدرت و توانایی او برای ادای وظیفه در مقام ریاست جمهوری آمریکا را برای رای‌دهندگان مطرح کرده است.
عدم تمرکز دقیق جوبایدن در برخی از سخنرانی‌هایش باعث شد، هواداران ترامپ و خود ترامپ این پرسش را مطرح کنند که آیا معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا از نظر ذهنی توانایی تصدی پست ریاست جمهوری را دارد؟.
نتایج نظرسنجی «واشنگتن اگزمینر» که براساس گرایش‌های فکری و سیاسی هواداران دو حزب تقسیم شده است، نشان می‌دهد که دموکرات‌ها بیش از جمهوری‌خواهان نگران کهولت سنی جو بایدن هستند.
طبق این نظرسنجى 38% از دموکرات‌ها و 86% از جمهوری‌خواهان در باره پیری بیش حد جو بایدن اظهار نگرانی کردند. در حالی که 61% از دموکرات‌ها و 26% از جمهوری خواهان در مورد ترامپ هم نظر را داشتند.
همچنین در نتایج این نظر سنجی نشان داده شده که 61 درصد از رای دهندگان مستقل نسبت به پیر بودن جوبایدن، 41 درصد از آنها نسبت به پیری دونالد ترامپ نیز ابراز نگرانی کردند.
گفتنی است که پیش از اینکه دونالد ترامپ در سال 2016 رکورد مسن‌ترین ریاست جمهوری تاریخ آمریکا را بشکند، رونالد ریگان به عنوان پیرترین رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ این کشور به شمار می‌رفت.
رونالد ریگان در دوره مبارزات انتخاباتی خود وقتی در باره سن بالای او پرسیده شد، گفت:«من از سن بالای خود و تجاربی که کسب کردم برای اهداف سیاسی علیه رقیبم استفاده نخواهم كرد و از جوانی و بی‌تجربه‌گی حریفم نیز سوء استفاده نمی‌کنم».
طبق این نظرسنجی اگر جوبایدن در این انتخابات پیروز شود، او مسن‌ترین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا خواهد بود.
رای دهندگان آمریکایی در این نظرسنجی همچنین گفتند که پنس معاون ترامپ از نظر تجربه سیاسی از هریس معاون آینده جوبایدن آمادگی بیشتری دارد.

پزشک پیشین کاخ سفید، «جو بایدن» را ناتوان از ریاست جمهوری دانست
پزشک سابق کاخ سفید گفته نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از صلاحیت روان‌شناختی لازم برای به دست گرفتن امور ایالات متحده برخوردار نیست.
 «رانی جکسون»، پزشک سابق کاخ سفید گفته که «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از صلاحیت روان‌شناختی لازم برای اداره امور آمریکا برخوردار نیست. 
جکسون که به تازگی برای ورود به کنگره نامزد هم شده با اشاره به افت توانمندی‌های شناختی (ذهنی) جو بایدن گفته که نظرش را صرفاً به عنوان یک «شهروند دغدغه‌مند» مطرح کرده و نه سیاستمداری که نامزد تصدی کرسی کنگره آمریکا است. 
او گفت: «من وقتی از منظر یک شهروند این کشور عملکرد جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی را بررسی می‌کنم می‌بینم که او از توانمندی‌های ذهنی و قابلیت‌های شناختی لازم برای به دست گرفتن سمت فرماندهی کل قوا و ریاست‌جمهوری کشور را ندارد.»
جکسون اضافه کرد: «واقعاً فکر می‌کنم لازم است از او قبل از اینکه فرماندهی کل قوا را به دست بگیرد نوعی آزمون توانمندی‌های شناختی گرفته شود.»
این پزشک سابق کاخ سفید در ادامه سخنانش تصریح کرد که اظهارات او به عنوان ارائه نوعی ارزیابی روان‌شناختی از جو بایدن نیست. 
بایدن روز گذشته هنگام رفتن به اوهایو برای شرکت در تجمع انتخاباتی، در پاسخ به سوالی درباره لزوم در نظر گرفتن اعتقاد قاضی پیشنهادی ترامپ برای پُست خالی «دیوان عالی» این کشور، در توضیحات برای رد کردن این نظر به مشکل برخورد و نام سناتور «میت رامنی» (نامزد حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های سال 2012 در مقابل باراک اوباما و فرماندار سابق) را به خاطر نیاورد و همچنین بار دیگر به اشتباه رقابت برای ریاست‌جمهوری را رقابت برای سنا خواند.
بایدن گفت: شاید به خاطر بیاورید، من وقتی در حال رقابت در مقابل سناتوری که مورمون بود، فرماندار (؟) به دردسر افتادم. اعتقاد هیچ کس نباید مورد پرسش قرار بگیرد.
این اولین بار نیست بایدن به اشتباه از رقابت برای سنا می‌گوید. در ماه فوریه هم در یک رویداد حزب دموکرات در کارولینای جنوبی او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت.
پیش از این سلامت روانی «دونالد ترامپ» هم با تشکیک‌های جدی روبرو شده است. او از زمانی که در سال 2016 قصد خود برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی را اعلام کرد مسئله‌ای بوده که همواره مورد سئوال بوده است. 
گروه زیادی از روان‌پزشکان در آمریکا بارها گفته‌اند که ترامپ به اختلال شخصیت خود شیفته یا اختلال شخصیت جامعه‌ستیز مبتلا است و از صلاحیت روانی لازم برای اداره امور ایالات متحده برخوردار نیست. 

پیشتازی 17 درصدی بایدن در نظرسنجی‌ها 
فاصله جوزف بایدن با رقیب خود در تازه‌ترین نظرسنجی‌ها به 17 درصد رسیده و به نظر می‌رسد در فاصله کمتر از سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید کار دانلد ترامپ را تمام‌شده دانست.
به گزارش گاردین، درست 20 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر 2020 مانده و یافته‌های نظرسنجی‌های سراسری در ایالات متحده نشان می‌دهد بایدن با نتیجه 57 به 40 از رقیب جمهوریخواه خود ترامپ پیش افتاده است. این فاصله کمتر از یک ماه پیش زیر 10 درصد (حدود هشت درصد) بود.
نامزد پرامید حزب دموکرات در حوزه‌هایی بسیار مهم چون نظام بهداشت و درمان، اقتصاد و تبعیض نژادی از رئیس جمهوری و ساکن فعلی کاخ سفید پیش است و اگر رخدادی پیش‌بینی‌نشده در 20 روز آینده دامنگیر اردوگاه دموکرات‌ها نشود، بایدن می‌تواند با یک پیروزی بزرگ به چهار سال زمامداری ترامپ پایان دهد.
فاصله 17 درصدی بایدن با ترامپ یادآور پیروزی خیره‌کننده رونالد ریگان در انتخابات ریاست جمهوری 1984 است. هر چند چهار سال بعد، مایکل دوکاکیس دموکرات هم تا میانه‌های تابستان 17 درصد از رقیب جمهوریخواه خود جرج بوش پدر پیش بود اما بوش فرصت داشت این عقب‌ماندگی را جبران کند و در انتخابات 1988 پیروز شود.
در فاصله سه هفته تا روز انتخابات و در شرایطی که میلیون‌ها نفر تا همین امروز به رئیس جمهوری برگزیده خود رای داده‌اند، بسیاری از حامیان سرسخت ترامپ در کنگره و سنا هم دیگر از بهبودی اوضاع نومید شده‌اند. امید ازدوگاه ترامپ به مناظره‌ها بود که اولی به سود بایدن رقم خورد و ابتلای ترامپ به کرونا دومی را منتفی کرد.
دست‌کم پنج درصد از رای‌دهندگان مردد تا پایان سپتامبر حالا دیگر برای دادن رای خود به بایدن به تصمیم قطعی رسیده‌اند و آمار آرای قطعی نامزد دموکرات از 75 درصد ماه گذشته به 82 درصد رسیده است. فقط 30 درصد رای‌دهنده‌های آمریکایی معتقدند نامزد پیروز روز انتخابات آشکار می‌شود و این یعنی 70 درصد مردم آمریکا از همین امروز نامزدهای پیروز و ناکام را می‌شناسند،

ترامپ: دوره آتی مهم‌ترین انتخابات در تاریخ ایالات متحده خواهد بود
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات متحده شامگاه سه‌شنبه 13 اکتبر 2020 به وقت محلی آمریکا دوره آتی را مهمترین انتخابات در تاریخ کشورش عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری‌ها دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که شامگاه سه‌شنبه در تجمع انتخاباتی در ایالت پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد، گفت: «برای غلبه بر کرونا و مقابله با چپ افراطی می‌جنگم».
ترامپ در تجمع کمپین انتخاباتی‌اش در پنسیلوانیا با اشاره به بهبودی‌اش از بیماری کووید- 19 و این‌که او از سوی پزشکان «سوپرمن» توصیف شده، گفت که سازمان جهانی بهداشت اذعان کرده که «در مقابله با کرونا» حق با ترامپ بوده است.
او همچنین افزود که سازمان جهانی بهداشت اعتراف کرده که درمان کرونا نمی‌تواند بدتر از این بیماری باشد.
ترامپ در ادامه سخنانش افزود که «آنارشیست‌ها می‌خواهند طبقه متوسط و آرزوهای مردم آمریکا را نابود کنند».
پیش از این ترامپ شامگاه دوشنبه در سنفورد ایالت فلوریدا با اعلام بهبودی‌اش از بیماری ابتلا به ویروس جدید کرونا و این‌که او در برابر کووید - 19 ایمن شده، با شوخی خطاب به طرفدارانش گفت که الآن با همه آنها روبوسی می‌کند.
این اظهارات ترامپ در واکنش به گزارش‌هایی است که طی تعطیلات آخر هفته در صدر اخبار قرار گرفته و به هشدار رسمی سازمان جهانی بهداشت درباره تعطیلی اقتصاد به عنوان «راهکار اساسی برای کنترل» پاندمی ویروس جدید کرونا، پرداخته بود.
در این راستا ترامپ در واکنش به سازمان جهانی بهداشت و خطاب به طرفدارانش گفت: «آیا آنچه که اتفاق افتاده است را دیده‌‌اید؟ همین الآن و کمی قبل آمدند اعتراف کردند که حق با دونالد ترامپ است». ترامپ ضمن تاکید این‌که او بر کرونا غلبه کرده و اکنون «ایمن» است، از اقدام به «تعطیلی کامل اقتصاد» انتقاد کرد.

کاهش فاصله ترامپ و بایدن در نظرسنجی های جدید
جدیدترین نظرسنجی های انتخاباتی انجام شده در آمریکا از کاهش جزئی فاصله ترامپ از بایدن حکایت دارد.
به گزارش ریل کلییر پالیتکیز، جدیدترین نظرسنجی های انجام شده در آمریکا از کاهش جزئی میزان آرای «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا، حکایت دارد.
بر اساس این نظرسنجی ها در حال حاضر جو بایدن از حمایت 51.9 درصد رای دهندگان آمریکایی برخوردار است.
میزان حمایت مردمی از «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه نیز به 42.1 درصد رسیده است. از سوی دیگر نظرسنجی ایالت به ایالت نیز نشان می دهد که وضعیت ترامپ در آیووا مناسب بوده و در حال رقابت شانه به شانه با بایدن است.
میزان آرای مردمی بایدن و ترامپ در این ایالت 49 درصد است. در نوادا آرای مردمی بایدن 52 و ترامپ 46 درصد است.
در میشیگان نیز اوضاع به همین صورت است یعنی بایدن 52 درصد از آراء را در اختیار دارد و 46 درصد از رای دهندگان نیز ترامپ را به عنوان گزینه مورد نظر خود برای رای دادن انتخاب کرده اند.

نظر شما