شناسهٔ خبر: 4334212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ادعای رهبران احزاب کارگر و محافظه کار مبنی بر پیروزی در مناظره انتخاباتی تلویزیونی انگلیس

صاحب‌خبر -

رهبران احزاب کارگر و محافظه کار روز جمعه مدعی پیروزی در مناظره انتخاباتی تلویزیونی پنجشنبه شب که در آن رهبران هفت حزب سیاسی حضور داشتند، شدند.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، براساس چهار نظرسنجی صورت گرفته بعد از مناظره انتخاباتی یاد شده، حزب کارگر در دو نظرسنجی ، حزب محافظه کار در یک نظرسنجی، بیشترین آرای مردمی را بدست آوردند و در یک نظرسنجی وضعیت هر دو حزب یکسان بوده است.

درهمین حال درنظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه 'یوگو'، خانم 'نیکلا استروجن' رهبر حزب ملی اسکاتلند که دارای دیدگاه های استقلال طلبانه ای است، در مناظره تلویزیونی یاد شده توانسته است برتر از دیوید کامرون و اد میلیبند رهبران احزاب محافظه کار و کارگر ظاهر شود.

براساس نظرسنجی موسسه یوگو، درصد حمایت مردم از خانم نیکلا استروجن ، 28 درصد، 'نایجل فاراژ' رهبر حزب عوام گرا و ضد مهاجر استقلال بریتانیا 25 درصد، 'اد میلیبند ' رهبر حزب کارگر 15 درصد، 'دیوید کامرون' رهبر حزب محافظه کار 18 درصد ، 'نیک کلگ' رهبر حزب لیبرال دمکرات 10 درصد، 'ناتالی بنت' رهبر حزب سبز 5درصد و ' لیان وود' رهبر حزب ملی ولز ( پلاید کیمرر) 4درصد بوده است.

هر چند که تمامی رهبران احزاب سیاسی که در این مناظره شرکت داشتند روز جمعه در سخنانی خود را به نوعی پیروز و موفق در این نبرد انتخاباتی قلمداد کرده اند.

مناظره انتخاباتی رهبران هفت حزب سیاسی انگلیس که میزبان آن شبکه 'آی تی وی ' بود و دو ساعت به طول انجامید، بیش از هفت میلیون نفر بیننده داشته است که نسبت به مناظره تلویزیونی همین شبکه در سال 2010 میلادی که 9میلیون و 400 هزار نفر گزارش شده بود، کاهش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

همانطور که پیش بینی می شد محور مناظره رهبران احزاب سیاسی بیشتر حول محور مساله مهاجرت، کنترل مرزها، بهداشت عمومی انگلیس، خروج از اتحادیه اروپا و مساله مالیات ها و بدهی های دولت بود.

انتخابات عمومی انگلیس که پنجاه و ششمین انتخابات پارلمانی این کشور از سال 1801 میلادی بشمار می آید، قرار است در هفتم ماه می ( 17 اردیبهشت ) برگزار شود و حزب پیروز سکان دولت این کشور را به مدت پنج سال در دست خواهد گرفت.

براساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته ، تا این لحظه هیچ حزبی نمی تواند اکثریت کرسی های مجلس عوام به دست آورد، و در صورت تحقق این مساله، پیش بینی می شود همانند انتخابات سال 2010 میلادی، مجلس بعدی، به اصطلاح معلق شود و دو یا چند حزب ناچار شوند با هم ائتلاف کنند و دولت بعدی انگلیس را شکل دهند.

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/

نظر شما