شناسهٔ خبر: 43336804 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس انجمن بیهوشی ایران مطرح کرد؛

وضعیت بخش های ICU نگران کننده است/۱۳ شهید بیهوشی

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران، وضعیت بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ ها را نگران کننده توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمی، روز سه شنبه در مراسم رونمایی از تمبر شهدای سلامت متخصصین بیهوشی که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: وقتی بحران کرونا شروع شد، همکاران بیهوشی در خط اول درگیری با این بیماری و بیماران قرار گرفتند. به طوری که تا کنون ۱۳ شهید داده ایم و تعداد زیادی از همکاران نیز مبتلا شده اند.

وی با عنوان این مطلب که وضعیت بخش‌های آی سی یو بیمارستان های درگیر بیماران کرونا نامناسب است، افزود: فشار کاری که کادر درمان این روزها تحمل می کنند، غیر قابل توصف است.

سلیمی گفت: اغلب تخت‌ها پر است و بیمار مدت‌ها در انتظار تخت است، کادر درمان خسته است و رمق ماه‌های قبل را ندارند.

وی با عنوان این مطلب که چرایی مرگ و میرهای کرونایی باید معلوم شود، افزود: این مشکل باید علت یابی شود و روش هایی برای  جلوگیری از تکرار آن به کار گرفته شود.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، داشتن پروتکل واحد درمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جنگ با کرونا، نیاز به وحدت رویه در مسیر درمان وجود دارد.

سلیمی با اشاره به خستگی و فرسودگی کادر درمان، افزود: هنوز محل استراحت و غذاخوری همکاران در بیمارستان ها دچار نواقصی است که با اصلاح آنها می توان از شدت فشار کاری کم کرد.

وی ادامه داد: حفاظت فیزیکی از همکاران کادر درمان در جهت گردش کار در بیمارستان ها، یکی دیگر از موضوعاتی است که بابد مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما