شناسهٔ خبر: 43308233 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد؛

تلاش براي آزادسازي 15 ميليون دلار کمک‌هاي انسان‌دوستانهِ بلوکه شده

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس جمعیت هلال احمرگفت: برای آزادسازی 15 میلیون دلار از کمک‌های انسان‌دوستانه بلوکه شده صلیب سرخ به آسیب دیدگان سیل 98 و کرونا ، تلاش می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، آقای کریم همتی دیروز به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: در ابتدای شیوع کرونا این جمعیت با بهره‌گیری از نیرو‌های خود توانست عبور و مرور جاده‌های منتهی به شهر‌ها را که شامل تردد بیش از 21 میلیون نفر و 7.5 میلیون خودرو بود را با استفاده از تب‌سنجی، اسکرینینگ و معرفی به بیماران به مراکز درمانی کنترل کند.
وی به خدمات جمعیت هلال احمر در حوزه معیشتی هم اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا 300 هزار بسته معیشتی میان اقشار آسیب پذیر و 500 هزار بسته اقلام بهداشتی و کمک‌های اولیه برای بیماران صعب العلاج توزیع شد. همچنین مردم خیّر و نیک اندیش هم بیش از 85 میلیارد تومان کمک غیر نقدی و 37 میلیارد تومان کمک نقدی به جمعیت هلال احمر داشتند که آن هم میان اقشار آسیب پذیر توزیع شد.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از محل کمک‌های بین المللی هم یک میلیون دلار به کشور ما اختصاص داد که برای تهیه بسته‌های بهداشتی و اقلام ضروری بر اساس جمعیت میان استان‌ها توزیع کردیم.
آقای همتی تاکید کرد: با توجه به معافیت‌هایی که به هلال‌احمر داده شده در تلاشیم تا دلار‌هایی که در خارج کشور بلوکه هستند را به تدریج آزاد کنیم، با احتساب کمک‌های انجام شده و پول‌های قبلی حدود 15 میلیون دلار در خارج کشور وجود دارد که در صورت آزاد شدن شرایط را بهتر کرده و در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار می‌گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بخشی از این مبلغ برای خانواده‌هایی است که در سیل اوایل سال 98 آسیب دیدند و بخش دیگر آن مربوط به کرونا و تاثیرات آن بر خانواده‌ها بوده که به تدریج کمک‌های معیشتی بر اساس جمعیت استان‌ها در میان اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

نظر شما