شناسهٔ خبر: 43301646 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ضرب‌الاجل معاون وزیر راه برای رفع موانع پروژه کمربندی مریوان/ راهکارهای قانونی در راستای احقاق حقوق مردم اجرا شود

گروه استان‌ها- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مسئولان استانی موظف به پیگیری ضرب‌الاجل موانع کمربندی غربی شهر مریوان هستند چراکه دستور وزیر راه و شهرسازی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نشست بررسی پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام استان عصر امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار و مسئولان استانی در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد.

علی نبیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این نشست با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه کمربندی غربی شهر مریوان از سال 93 آغاز شده است، اظهار داشت: قطعه اول این کمربندی به طول 1800 متر آسفالت شده و 300 متر از مسیر باقی مانده است.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل کمربندی شهر مریوان گفت: باید با هدف رفع موانع و جلوگیری از عبور خودروهای سنگین از داخل شهر، زمین‌های معترضین سنددار خریداری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه مسئولان برای حل مشکلات و موانع پروژه‌ها طرح و راهکار ارائه دهند؛ تصریح کرد: ساخت قطعه دوم کمربندی غربی شهر مریوان به‌زودی آغاز می‌شود.

نبیان با تاکید بر اینکه مسئولان استانی موظف به پیگیری ضرب‌الاجل موانع کمربندی غربی شهر مریوان هستند چراکه دستور وزیر راه و شهرسازی است؛ اظهار کرد: وزارات راه و شهرسازی آماده همکاری کامل برای تسریع در اجرای قطعه دوم این کمربندی به‌طول یک هزار و 300 متر را دارد.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه اتمام کمربندی غربی شهر مریوان علاوه‌بر کاهش ترافیک، سبب نجات انسان‌های در معرض خطر را نجات می‌دهد؛ اظهار داشت: هم‌اکنون مدارس، دانش‌آموز و مردمان زیادی در مسیر تردد خودروهای سنگین وجود داشته که در صورت وقوع اتفاق، صدمات جبران‌ناپذیری به‌وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ایجاد کمربندی شهر مریوان و خروج خودروهای سنگین از داخل شهر، امنیت جانی مردم را بیشتر می‌کند، افزود: باید با کسانی که بدون داشتن سند مدعی تملک زمین‌هایی مسیر اجرای طرح هستند، مطابق قانون برخورد می‌شود.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه هرچه زودتر موانع و مشکلات پیش‌روی پروژه کمربندی شهر مریوان حل و زمان اجرای آن مشخص شود، تصریح کرد: باید راهکار قانونی در راستای احقاق حقوق مردم اجرا شود و در برنامه‌ها و تصمیماتمان مردم را در نظر بگیریم.

مرادنیا ضمن انتقاد از عدم همکاری برخی کارشناسان؛ خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان یادآور شد: کارشناسان باید برای مردم حاضر به ریسک باشند در غیر این‌صورت شایسته آن پست نبوده و نباید مسئولیت بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان نیز در پاسخ به اظهارات استاندار کردستان مبنی بر انجام ترک تشریفات باهدف تسریع در انجام پروژه‌ها و حل مشکلات مردم توضیح داد: اگر کارشناسان این اداره کل موضوع را تایید کنند، بنده نیز آن را امضاء خواهم کرد اما کار غیرقانونی است.

استاندار کردستان هم در پاسخ این توضیحات گفت: اگر قرار است کارشناسان تصمیم‌گیر باشند، کارها انجام نمی‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان و شهردار سنندج نیز در این نشست توضیحاتی در ارتباط با مشکلات و موانع پروژه‌های عمرانی و اراضی سطح شهر ارائه دادند.

انتهای پیام/482/ ز

نظر شما