شناسهٔ خبر: 4329250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

سفیر سعودی در آمریکا: هیچ نیروی سعودی در عدن وجود ندارد

سفیر عربستان سعودی در آمریکا، دیروز حضور نیروهای سعودی در عدن جنوب یمن را رد کرد و از احتمال اعزام نیروی زمینی به این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز، «عادل الجبیر» سفیر عربستان سعودی در آمریکا، دیروز اعلام کرد «رسما» هیچ نیروی سعودی در عدن حضور ندارد ولی احتمال اعزام نیروی زمینی نیز بررسی می‌شود.

الجبیر در سخنانی در واشنگتن افزود «مساله اعزام نیروی زمینی همیشه مطرح خواهد بود».

براساس این گزارش، نیروهای مردمی وابسته به جنبش «انصارالله» در یمن، دیروز با تسلط بر مرکز شهر عدن، به نیروهای ائتلاف به سرکردگی سعودی که برای توقف پیشروی آنها تلاش می‌کنند، ضربه زده‌اند.

عربستان سعودی که رهبری ائتلافی متشکل از 10 کشور به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به عهده دارد از پنجشنبه هفته گذشته حملات هوایی علیه ملت یمن را بدون مجوز سازمان ملل متحد شروع کرده است.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، سه‌شنبه اعلام کرد طی هفته گذشته در بمباران مناطق مختلف یمن دست کم 62 کودک کشته و 30 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

با وجود حملات وحشیانه جنگنده‌های متجاوز، الحوثی‌ها موفق شده‌اند در برخی از مناطق به ویژه عدن،‌ پایگاه «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی نفوذ کنند. هادی خود به عربستان سعودی که هم‌مرز با یمن است، فرار کرده است.

عربستان سعودی، دیروز از کشته شدن یک مرزبان این کشور بر اثر تیراندازی‌های گسترده از یک منطقه کوهستانی در داخل یمن خبر داد و همچنین اعلام کرد 10 تن دیگر در این تیراندازی‌ها زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی است الحوثی‌ها در عدن مهم‌ترین محله این شهر را که در آن کنسولگری‌ها، ساختمان‌های سازمان ملل و دفاتر سازمان‌های غیر دولتی وجود دارد به تصرف خود در آوردند و حتی برخی از گزارش‌ها از تصرف کاخ ریاست‌جمهوری در این شهر حکایت دارد.

نظر شما