شناسهٔ خبر: 43262045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کره جنوبی از رژه نظامی و رونمایی از موشک های بالستیک قاره پیما در کره شمالی خبر می دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نشانه هایی وجود دارد که کره شمالی در اوایل روز شنبه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگر حاکم، رژه نظامی با نمایش سلاح های استراتژیک جدیدی برگزار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز، رئیس ستاد مشترک کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: به نظر می رسد کره شمالی در هنگام این رژه تجهیزات و پرسنل نظامی گسترده ای را بسیج کرده است.
این در حالیست که رسانه های دولتی کره شمالی در این باره اطلاع رسانی نکرده اند.
بنابراین گزارش، هفته ها تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که هزاران سرباز کره شمالی در حال راهپیمایی هستند و مقامات کره جنوبی گفته اند که کره شمالی از یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید (ICBM) یا یک موشک بالستیک زیردریایی جدید (SLBM) رونمایی می کند.
آخرین باری که کره شمالی رژه نظامی را به صورت زنده از تلویزیون پخش کرد سال ۲۰۱۷ بود.
در فوریه ۲۰۱۸ هم رژه نظامی دیگری انجام شد اما در هیچ رسانه بین المللی اخبار آن منتشر نشد. اندکی پس از آن ، کیم دیدار با رهبران بین المللی مانند دونالد ترامپ  را آغاز کرد و از آن زمان هیچ موشک بزرگی در کره شمالی به نمایش در نیامده است.
گفتنی سات، مذاکرات خلع سلاح هسته ای با واشنگتن به شکست انجامید و مقامات کره جنوبی می گویند  کیم می خواهد قدرت خود را پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر نشان دهد.

اصل خبر را در رویترز ببینید .

نظر شما