شناسهٔ خبر: 43226307 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جانشین پلیس راهور ناجا:

جاده‌هاي شمالي در تعطيلات اربعين يکطرفه نمي‌شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جانشین پلیس راهور ناجا گفت: جاده‌های شمالی را در تعطیلات اربعین یکطرفه نمی‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار سید تیمور حسینی به تصمیم نهایی مبنی بر انجام نشدن راهپیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: طبق تأکید حضرت آقا و لزوم رعایت شرایط بهداشتی طبق مصوبات ستاد کرونا اجازه راهپیمایی داده نشد و حجت تمام شد.
وی ادامه داد: بر همین اساس مأموران پلیس راه در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام حضور یافته و مراقبت‌های لازم را انجام دادند تا از تردد بی‌مورد به مرز‌های چهارگانه کاسته شود؛ خوشبختانه با همکاری خوب مردم با مسأله جدی مواجه نبودیم؛ اگرچه خیلی پراکنده در خوزستان و مهران مراجعه داشتیم که با تذکر مأموران و توجیه موضوع حل شد.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در حال حاضر وضعیت مرز‌ها بسیار مناسب است. در محور‌های شمالی هم مقرر شد با توجه به وضعیت کرونا و قرمز بودن استان‌های شمالی، پلیس هیچ گونه محدودیت ترافیکی به شکل یکطرفه کردن اعمال نکند. محور‌ها دوطرفه هستند چه در مرحله رفت و چه در مرحله بازگشت و مردم این نکته را بدانند که پلیس هیچ گونه محدودیتی را به صورت یکطرفه اجرا نمی‌کند.
سردار حسینی افزود: مردم باید با توجه به شرایط کرونا از سفر‌های غیرضرور خودداری کنند. محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترددی در محور‌های چالوس و هراز اعمال نمی‌شود و پلیس قاطعانه با تخلفاتی همچون حرکت در شانه خاکی و انحراف به چپ برخورد می‌کند.
وی در خصوص اعمال محدودیت‌هایی که در فروردین ماه اجرا شد گفت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی یک کاری نو بود و نشان داد که اگر در یک مسأله‌ای تصمیم قاطع گرفته شود، همه تکلیف خود را دانسته و عمل می‌کنند و با این که به صرف درخواست و خواهش باشد، بسیار متفاوت است؛ چراکه این‌ها نه تکلیف متولی و مجری را مشخص می‌کند و نه جامعه و افراد را.
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با تأکید بر این مطلب که پلیس راهور مجری تصمیمات مراکز ذی صلاح در کشور است اعلام کرد: پلیس هر تصمیمی را که به آن ابلاغ شود بدون، چون و چرا می‌پذیرد. چه اجرای محدودیت باشد چه ممنوعیت، اما در حال حاضر با توجه به شرایط، پلیس محدودیت‌های ترافیکی را که به شکل یکطرفه شدن اعمال می‌کرد و مشکلات زیادی برای بومی‌ها و ساکنان محدوده‌های آبعلی، دماوند، آمل، مرزن‌آباد، گچسر و روستا‌های مسیر چالوس و ساکنین کرج و بخشی از ساکنین تهران ایجاد می‌کرد اجرا نخواهد کرد.

نظر شما