شناسهٔ خبر: 43197990 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین وضعیت سلامت ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا به کاخ سفید بازگشت

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس جمهوری آمریکا در حالی از بیمارستان خارج شد که به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد و راهی کاخ سفید شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ پس از سه روز بستری در بیمارستان نظامی والتر رید به دلیل ابتلا به ویروس مرگبار کرونا، ترجیح داد ادامه درمان را در کاخ سفید دنبال کند.
به هنگام خروج از بیمارستان خبرنگار فریاد زد "چند نفر از کارکنان ایمن هستند؟" که ترامپ در پاسخ تنها به تشکر اکتفا کرد.
پس از آن در حالی که ترامپ علامت پیروزی را نشان می‌داد، خبرنگار فریاد زد "آیا فکر می‌کنی سوپر ستاره هستی" که ترامپ بدون اظهار نظری سوار بر خودرو شد.
رئیس جمهوری آمریکا در یادداشت توئیتری خود نوشته بود: ساعت 6:30 بعد از ظهر دوشنبه به وقت محلی، (بامداد سه شنبه) مرکز پزشکی والتر رید را ترک خواهم کرد. واقعا احساس خوبی دارم! از کووید نترسید و نگذارید بر زندگی شما مسلط شود.
ترامپ که می‌خواهد خود را قهرمان مبارزه با کووید-19 نشان دهد، ادامه داد: ما تحت دولت ترامپ برخی از داروها و دانش بسیار عالی را ایجاد کرده‌ایم. احساس من نسبت به 20 سال پیش بهتر است!
یش از این "مارک میدوز" رئیس کارکنان کاخ سفید به شبکه ان بی سی گفت: تصمیم در مورد اینکه آیا رییس جمهوری باید از بیمارستان مرخص شود امروز میان شخص ترامپ و تیم درمان وی گرفته می شود. 
میدوز همچنین در مصاحبه دیگری با شبکه فاکس نیوز در مورد ترخیص ترامپ از بیمارستان در روز دوشنبه (به وقت محلی) اظهار خوشبینی کرد. 
به گفته رئیس کارکنان کاخ سفید، پزشکان رییس جمهوری امروز یک ارزیابی انجام خواهند داد و سپس ترامپ با مشورت پزشکان تصمیم در مورد ترخیص از بیمارستان را اتخاذ می کند. 
به گفته کارشناسان بهداشت حتی اگر ترامپ روز دوشنبه از بیمارستان مرخص شود، مراحل درمان وی همچنان ادامه خواهد داشت زیرا وی در حال دریافت دوز 5 روزه رمدیسیویر است. 
ترامپ یازدهم مهرماه 1399 اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.

صحبت‌های ضد و نقیض پزشک ترامپ «شان کانلی» 
پزشک «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره آخرین وضعیت وی گفت که از روز گذشته روند بهبودی رئیس جمهور ادامه داشته است. با وجود آنکه پزشک ترامپ روز گذشته از ذکر این مورد که وی از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کرده، خودداری کرد، اما امروز گفت که ترامپ دو بار با مشکل پایین آمدن اکسیژن خون خود مواجه شده و از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کرده است و در یکی از موارد، میزان اکسیژن خون وی به کمتر از 94 درصد رسیده است.
  وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود که حال ترامپ پنجشنبه شب خوب بود اما صبح جمعه تب بالایی داشت و میزان اکسیژن وی پایین آمده بود و با وجود خودداری ترامپ، استفاده از دستگاه اکسیژن ساز برای وی تجویز شد.  
 با وجود آنکه پزشک ترامپ روز گذشته از ذکر این مورد که وی از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کرده،‌ خودداری کرد اما امروز گفت که ترامپ دو بار با مشکل پایین آمدن اکسیژن خون خود مواجه شده و از دستگاه اکسیژن ساز استفاده کرده است و در یکی از موارد، میزان اکسیژن خون وی به کمتر از 94 درصد رسیده است. 
  روز جمعه، تست کرونای ترامپ و همسرش ملانیا، مثبت اعلام شد و پس از آن نیز گزارش‌هایی از ابتلای دستکم 9 تن از کارکنان و خبرنگاران و نمایندگان کنگره که در کاخ سفید حضور داشتند نیز مورد تأیید قرار گرفت. بامداد شنبه نیز رسانه‌های آمریکایی از انتقال رئیس‌جمهور آمریکا به بیمارستان نظامی والتر رید خبر دادند و درمان وی در این بیمارستان آغاز شد

ترامپ در دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا شرکت می کند
سخنگوی ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا از قصد و تمایل «دونالد ترامپ» برای شرکت در دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری خبر داد.
به گزارش رویترز، در پی انتشار اخباری مبنی بر ترخیص زودهنگام و غیرمترقبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از بیمارستان «والتر رید»، «تیم مورتاگ» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که رئیس جمهور قصد دارد در مناظره بعدی انتخابات ریاست جمهوری به مصاف رقیب دموکرات خود، «جو بایدن» برود.
تاریخ این مناظره که قرار است در شهر میامی ایالت فلوریدا برگزار شود، پانزدهم اکتبر 2020 تعیین شده است.
بنا به گفته های مقامات آگاه، ترامپ 74 ساله پس از خروج از بیمارستان، به درمان خود در کاخ سفید ادامه می دهد.

ترامپ: به زودی به کارزار انتخاباتی برمی‌گردم
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بامداد امروز به وقت تهران در صفحه توئیتر اعلام کرد که به زودی به کارزار انتخابات ریاست جمهوری بر خواهد گشت.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که انتشار خبرهای دروغین درباره انتخابات ریاست جمهوری، فقط جعلی بودن نظر سنجی ها را نشان می دهد.
دونالد ترامپ این توئیت را در آستانه خروج و ترخیص از بیمارستان نظامی «وولتر رید» منتشر کرده است

خاخام‌های صهیونیست برای شفای ترامپ نماز خواندند
بزرگ‌ترین خاخام‌های یهودی به همراه "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی روز دوشنبه برای شفای دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که به بیماری کووید – 19 مبتلاست، در جریان برگزاری عید یهودی در کنار دیوار براق (ندبه) در بیت‌المقدس نماز خواندند و نام رییس جمهوری آمریکا را ذکر کردند.  
 خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: ساموئل رابینویچ خاخام دیوار غربی که مقدس‌ترین مکان برای نماز نزد یهودیان به شمار می‌رود در این باره گفت: از آن کسی که به اجدادمان؛ ابراهیم، اسحاق، یعقوب، موسی، هارون، داود و سلیمان برکت داد، [میخواهیم] که برای دونالد پسر فِرد، شفا بفرستد.
رابینویچ پس از این دعا، برای شفای تمامی بیماران دعاهای سنتی را خواند و فریدمن به همراه دو خاخام بزرگ سرزمین‌های اشغالی "آمین" گفتند.
همچنین تمامی یهودیان روز دوشنبه در جشن همزمان با عید سوکُّوت یا جشن سایه‌بان‌ها شرکت کردند.
همزمان با آن که رژیم صهیونیستی با افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا روبروست، مراسم امسال این جشن به صورت گسترده‌ای کاهش یافته بود.
فریدمن نیز در توئیتی اعلام کرد: در جشن سکّوت که همه ساله هزاران تن شرکت می‌کردند، امسال تنها 20 نفر حضور داشتند.
سوکوت جشنی است به مناسبت خروج بنی اسرائیل از مصر، به معنای بیرون آمدن از خانه بندگی به سایه‌بان آزادی است.
ترامپ یازدهم مهرماه 1399 اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند وی سپس به دنبال وخامت بیماری به بیمارستان نظامی والتر رید منتقل شد.
ترامپ بامداد دوشنبه با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد که قصد دارد هوادارانش را که در بیرون بیمارستان تجمع کرده‌اند شگفت‌زده کند.
وی در این ویدئو با بیان اینکه پس از ابتلا به کرونا در «یک مدرسه واقعی» درباره این بیماری چیزهای زیادی فراگرفته، گفت که قصد دارد برای دیدار با هوادارانش به خارج از بیمارستان برود.
تارنمای خبری بلومبرگ نیز گزارش داد: کاروان خودروی حامل ترامپ و خودروهای همراه در خارج از بیمارستان دیده شده است که از مقابل هواداران او عبور کرده و به مقصد نامشخصی می‌روند، هنوز مشخص نیست که آیا پزشکان ترامپ با این اقدام او مخالفت کرده‌اند یا رییس جمهوری آمریکا بدون توجه به نظر پزشکان تصمیم به خروج از بیمارستان با وجود ابتلا کرونا و دیدار با هوادارانش گرفته است.
پزشک کاخ سفید یکشنبه شب اعلام کرد که او در حال بهبودی است و در صورت تداوم همین روند تا روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) از بیمارستان مرخص شده و به کاخ سفید خواهد رفت.
«شان کانلی» با بیان اینکه ترامپ برای جلوگیری از التهاب دارو مصرف می‌کند، تاکید کرد: رییس جمهوری آمریکا در طول دوره بستری مانند هر بیمار دیگری در روند بهبود دچار فراز و نشیب‌هایی بوده است.
وی گفت: سطح اکسیژن خون ترامپ از زمان تشخیص کووید19 در او تاکنون دو بار دچار افت شده و تیم پزشکی او برای کنترل التهاب از داروی دگزامتازون استفاده کرده‌اند.
انتخابات آمریکا اگرچه در برخی ایالت‌ها آغاز شده است اما روز 13 آبان ماه روز رسمی انتخابات اعلام شده است. دونالد ترامپ از طرف حزب جمهوریخواه و جو بایدن از طرف حزب دموکرات نامزدهای اصلی این رقابت‌ به حساب می‌آیند.
 
وضعیت سلامت تیم حفاظتی ترامپ مبهم است
ترامپ در حالی روز گذشته با نقض دستورالعمل های بهداشتی با سوار بر ماشین میان حامیان خود رفت که سرویس مخفی آمریکا از سرنوشت وضعیت سلامت تیم حفاظتی ترامپ که همراه وی بوده‌اند خودداری می کند.
به گزارش شبکه ان بی سی، رئیس جمهوری آمریکا در حالی روز یکشنبه با خروج از بیمارستان «والتر رید» به جمع هواداران خود رفت که هیچ خبری در مورد سرنوشت تیم حفاظتی وی که در ماشین با وی بوده‌اند نیست و مشخص نیست که آیا آنان هم اکنون در قرنطینه به سر می برند یا نه؟
سخنگوی سرویس مخفی آمریکا در پاسخ به این سوال به شبکه ان بی سی گفت: سرویس مخفی درباره وضعیت محافظان و روش‌های خاص در مورد مأموریت محافظتی گفت‌وگو نمی‌کند.
در هفته گذشته نیز بعد از آنکه آزمایش کرونا ترامپ مثبت اعلام شد، سرویس مخفی آمریکا در مورد آنکه چه تعداد از کارکنان این بخش گرفتار کرونا شده اند، هیچ اطلاع رسانی انجام نداد.
سرویس مخفی آمریکا نهادی امنیتی تحت نظارت دولت فدرال ایالات متحده است که علاوه بر حفاظت امنیتی از جان دولتمردان بلندپایه این کشور و شخصیت‌های عالی‌رتبه خارجی مقیم یا میهمان در ایالات متحده، مسئول مقابله با تخلفات مالی عمده و جعل اسکناس واحد پول آمریکا است.
خودداری سرویس مخفی آمریکا در مورد انتشار وضعیت سلامت کارکنان این بخش امنیتی در حالی صورت می‌گیرد که وزارت امنیت داخلی آمریکا و سازمان اجرایی مهاجرت و گمرک تا کنون بارها در مورد وضعیت سلامت و شمار کارکنانی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اطلاع رسانی کرده‌اند.
با خروج ترامپ از بیمارستان و ملحق شدن به هواداران، «جیمز فیلیپس» از پزشکان بیمارستان والتر رید درباره این اقدام ترامپ به سی ان ان گفت: این نقض آشکار دستورالعمل های «مرکز کنترل و پیش گیری بیماری آمریکا» (CDC) می باشد.
این پزشک آمریکایی افزود: چه با ماسک و چه بدون ماسک قرار گرفتن درخودرویی که دیگر محافظان ترامپ نشسته‌اند کاری مخاطره‌آمیز بوده است، چراکه این ویروس از سوی فرد مبتلا در در محیط بسته این خودرو به گردش در آمده و دیگر افراد حاضر در آن نیز درمعرض خطر ابتلا به این ویروس قرار می‌دهد.
وی گفت: این افراد نیز مظنون آلوده شدن به کووید-19 بوده و باید به مدت دوهفته در قرنطینه به سر برند.

کرونا حلقه یاران دونالد ترامپ را احاطه کرده است
از زمان مشخص شدن نتایج تست کرونا دونالد ترامپ و دستیارش هوپ هیکس تاکنون، تعدادی زیادی از جمهوری‌خواهان و کارمندان کاخ سفید کرونا مثبت شده‌اند. آخرین آنها خانم مک انانی، سخنگوی کاخ‌سفید است که روز دوشنبه نتیجه تست او مثبت شد.
رسانه‌های آمریکا اکنون از جلسه معارفه قاضی امی کونی برت در کاخ سفید که بنابر تصاویر مخابره شده آن بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک برگزار شده بود، به عنوان هسته اصلی شیوع کرونا در کاخ‌سفید یاد می‌کنند و به دنبال کشف جزییات بیشتر درباره آن هستند.
شهردار واشنگتن دی سی که یک دموکرات است گفته بر اساس آمار تعداد مبتلایان کرونا در این مراسم، می‌توان آن را مسری‌ترین رویدادی که از زمان شیوع ویروس کرونا در پایتخت آمریکا برگزار شده بود نامید.این جدیدترین فهرست از کسانی که است در چند روز گذشته نتایج تست کرونا انها مثبت شده است. اغلب آنها در جلسه معارفه قاضی کونی برت (26 سپتامبر) که آقای ترامپ او را برای پر کردن کرسی قاضی تازه درگذشته دیوان عالی،‌ روث گینزبرگ، معرفی کرده است حضور داشته اند.

ملانیا ترامپ: حالم خوب است
ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا در صفحه توییتری خود از از کادر پزشکی و پرستاران تشکر و قدردانی کرد.
ملانیا ترامپ بانوی اول ایالات متحده که همراه با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شد، گفت که حال وی خوب است و از پزشکان تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ملانیا ترامپ نوشت: خانواده من از همه دعاها و پشتیبانی‌ها سپاسگزارند! احساس خوبی دارم و به استراحت در خانه ادامه خواهم داد.
او روز دوشنبه در توییتر نوشت: از کادر پزشکی و پرستاران و مراقبین هر کجا که هستند متشکرم و دعای مستمر من برای کسانی که بیمار هستند یا عضوی از خانواده‌شان تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است همراه خواهد بود.

نظر شما