شناسهٔ خبر: 43182687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بازديد هيأتي از مجلس شوراي اسلامي از مناطق مرزي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی مسائل بوجود آمده برای ساکنان شهر‌های مرزی آذربایجان شرقی و غربی بر اثر درگیری‌ها میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در کمیسیون مطبوعش خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، ابوالفضل عمویی با اشاره به مناقشات میان دو کشور آذربایجان و ارمنستان بر سر مسئله قره باغ، اظهار داشت: با توجه به اینکه این دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند و ارتباطات مردمی بسیاری میان دو کشور در جریان است، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حساسیت زیادی این موضوع را دنبال می‌کند و در همین چارچوب تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی به جهت بازدید از شرایط پایانه‌های مرزی آذربایجان سفر کردند.
وی گفت: درگیری‌های روز‌های گذشته در مناطق مرزی ما تأثیر گذاشته و دغدغه‌هایی در این بخش داریم و هیأتی از کمیسیون امنیت ملی به این منطقه سفر کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، افزود: از نظرات نمایندگان مجلس در این منطقه نیز در جلسات استفاده می‌کنیم، صبح روز گذشته نیز از شهرستان خداآفرین تا پایانه‌های مرزی و استان اردبیل همچنین از سد میل مغان اردبیل بازدید انجام شد.
آقای عمویی ادامه داد: در حین بازدید نیز صدا‌های درگیری به گوش می‌رسید و برخی راکت‌ها متأسفانه به برخی از مناطق داخل کشورمان و شهر‌های مرزی اصابت کرده است و برخی از منازل و زمین‌های کشاورزی آسیب دیدند.
وی همچنین گفت: شب گذشته نیز با حضرت آیت الله آملی نماینده محترم، ولی فقیه در استان اردبیل دیداری انجام شد و در همین راستا در شورای تأمین استان اردبیل شرکت داشتیم و مباحث مهمی مطرح و مقرر شد جمع بندی این نشست در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان یادآور شد: امروز نیز بررسی‌ها ادامه دارد و در جلسه شورای تأمین استان آذربایجان شرقی شرکت خواهیم کرد.

نظر شما