شناسهٔ خبر: 43181447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:

اشتغال بیش از ۱۱ هزار نفر در روستاهای استان فارس

شیراز- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا و اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر ایجاد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدکمال پاک فطرت به مناسبت روز روستا و عشایر گفت: استان فارس دارای بیش از ۴ هزار روستا و آبادی بوده که بالغ بر ۲ هزار روستا دارای دهیاری می‌باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای روستاها در استان فارس تصریح کرد: روستاهای استان فارس از پتانسیل بالایی در زمینه‌های کشاورزی, دامداری و دامپروری و گردشگری برخوردار می‌باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه مشکلاتی همچون خشکسالی و عدم اشتغال در روستا باعث مهاجرت بسیاری از روستایی‌ها به شهرها شده عنوان کرد: با سیاست گذاری‌های کلانی که در کل کشور و به دنبال آن در استان فارس صورت گرفته و با ارائه تسهیلات مختلف شاهد کند شدن روند مهاجرت به شهرها و در برخی نقاط مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها هستیم.

وی درخصوص تسهیلات اعطا شده به روستاییان استان فارس اذعان داشت: در دو سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در روستاها اعطا شده که زمینه اشتغال حدود ۱۱ هزار نفر را در روستاها فراهم کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گردشگری یکی از بزرگترین ظرفیت‌های روستاهای استان فارس می‌باشد، اظهار داشت: در سال ۹۲ تنها چند اقامتگاه بوم گردی در سطح استان در روستاها داشتیم که هم اکنون این آمار به بیش از ۱۰۶ اقامتگاه رسیده که بصورت فعال به مسافرین و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.

وی در خصوص خدمات دهی های صورت گرفته به روستاها متذکر شد: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه ای به روستاها داشته و به لطف خدا حدود ۹۸ درصد روستاها گازرسانی شده ۱۰۰ درصد روستاهای فارس دارای آب و برق می‌باشند و اکثر روستاها از اینترنت و مخابرات بهره مند شده‌اند.

کمال پاک فطرت همچنین گفت: در سال‌های اخیر تعداد خانه‌های بهداشت در روستاها با رشد چشمگیری همراه بوده و هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ روستا در استان دارای خانه بهداشت می‌باشد.

وی افزود: ۸۰ درصد خانه‌های روستاهایی در فارس را در چند گذشته بازسازی و مقاوم سازی شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اولویت اشتغال در روستاها عنوان کرد: اولویت اول همه روستاها ایجاد اشتغال پایدار می‌باشد که این مهم زمینه ساز توسعه روستا و مهاجرت معکوس به آن خواهد بود.

وی ادامه داد: دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس آماده همکاری و حمایت از کلیه افراد و گروه‌هایی است که طرح و برنامه برای اشتغالزایی در روستاها دارند می‌باشد.

پاک فطرت در پایان گفت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌هایی که مدنظر برای آینده می‌باشد, شاهد اعتلا و رونق روستاها در استان باشیم و روز به روز جمعیت مهاجر از شهرها به روستاها افزایش پیدا کند.

نظر شما