شناسهٔ خبر: 431707 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار شهدای غزه به 121 نفر افزایش یافت

تهران - ایرنا - 16 فلسطینی در حملات هوایی بامداد شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند و بدین ترتیب شمار شهدای حملات هوایی اخیر این رژیم علیه فلسطینیان به 121 نفر رسید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ˈفرانسهˈ به نقل از ˈاشرف القدرهˈ سخنگوی بخش بهداشت و درمان غزه گزارش داد که در آخرین حملات رژیم صهیونیستی، سه نفر در منطقه شرقی ˈتفاحˈ به شهادت رسیدند.

پیشتر نیز دو نفر در حمله ای علیه یک انجمن خیریه معلولان در ˈبیت لاحیاˈ در شمال غزه کشته شدند. سه فلسطینی دیگر نیز در حمله ای به غرب شهر غزه جان خود را از دست دادند.

قدره پیش از این نیز از شهادت هشت فلسطینی دیگر در بامداد امروز در غزه خبر داده بود.

مقامات محلی غزه می گویند که حملات امروز رژیم صهیونیستی، مساجد و منازل مقام های حماس را در منطقه ساحلی غزه که تحت محاصره این رژیم قرار دارد، هدف گرفتند.

بر همین اساس، آمار شهدای فلسطینی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی که از سه شنبه گذشته آغاز شد، به 121 نفر رسیده است.

گروه های مقاومت فلسطینی نیز در واکنش به این حملات وحشیانه در حدود 660 راکت و خمپاره به سوی اهداف صهیونیستی شلیک کردند که بر اساس بیانیه دیروز ارتش این رژیم، در حدود 520 مورد از این حملات به هدف اصابت کرده است.

خبرگزاری فرانسه افزود: این ضد حمله ها به لحاظ شمار راکت های شلیک شده و دامنه تیررس آن ها که در برخی موارد تا شمالی ترین مناطق ˈحیفاˈ نیز اصابت کرده، از نوامبر سال 2012 تا کنون بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه گذشته در نتیجه یکی از این حملات، یک نظامی صهیونیست به شدت مجروح شد و یک صهیونیست دیگر نیز بامداد جمعه در اثر اصابت راکت به پمپ بنزینی در شهر جنوبی ˈاشدودˈ زخمی شد.

دو نظامی صهیونیست نیز در منطقه مرزی با غزه و در اثر اصابت یک موشک ضد تانک زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی به منظور شکستن مقاومت فلسطین، 40 هزار سرباز ذخیره خود را به مشارکت در این حملات فراخوانده است.

حادثه ربوده و کشته شدن سه نوجوان صهیونیست بهانه ای شد تا ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه فلسطینیان در نوار غزه تشدید کند.

در جریان تجسس خانه به خانه که با بهانه یافتن صهیونیست های ربوده شده، اما با هدف بازداشت و سرکوب بیش از پیش فلسطینیان و اعضای جنبش حماس صورت گرفت، شماری از ساکنان کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسیدند و صدها نفر بازداشت شدند.

صهیونیست های افراطی نیز در 11 تیرماه ˈمحمد ابو خضیرˈ نوجوان 16 ساله فلسطینی را پس از شکنجه، به شهادت رساندند.

این اقدام وحشیانه صهیونیست ها موجی از خشم و اعتراض گسترده فلسطینی ها را در سراسر سرزمین های اشغالی به همراه داشت.

رژیم صهیونیستی همچنین در هفته های اخیر، نوار غزه را از زمین، دریا و هوا هدف حملات خود قرار داده است.

هفته گذشته هواپیماهای بدون سرنشین این رژیم مناطقی از رفح را در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند که طی آن شماری از فلسطینیان بیگناه به شهادت رسیدند.

خاورم**9156**1651

نظر شما