شناسهٔ خبر: 43157410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون سرمایه گذاری فرهنگی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان با ضمانت‌های آسان

رزمجو، معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان با ضمانت های آسان در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، «منوچهر رزمجو» افزود: در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری به روستائیانی که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارویژه قرض الحسنه پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: علاوه بر اشتغال های خرد و کوچک این وام ها برای خرید انشعابات، توسعه تاسیسات خانگی و کارگشایی امور هم به روستائیان اختصاص پیدا می کند به عبارتی تسهیلات مزبور صرفا برای بحث اشتغال نیست.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: این تسهیلات را بانک ها از منابع قرض الحسنه تخصیص می دهند.

وی در ادامه افزود: نرخ کارمزد تسهیلات مزبور چهار درصدی و باید بین سه تا پنج سال هم تسویه شود.

رزمجو ضمن اشاره به اینکه تاکنون وام های کارگشایی قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومان بوده است، اظهارداشت: مباحثی در شورای پول و اعتبار مطرح شده مبنی بر اینکه این سقف را تا ۳۰ میلیون تومان افزایش دهند.

وی ادامه داد: برای اعطای این وام قرض الحسنه حداقل ضمانت ها همچون معرفی یک کارمند حتی بدون کسر حقوق، کارت های یارانه افراد، برگه های سهام عدالت و ... از روستائیان اخذ خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری ضمن اشاره به اینکه پرداخت وام مزبور از هفته دیگر آغاز می شود، گفت: اعطای این تسهیلات از طریق بانک های ملت، صادرات، ملی، کشاورزی و رفاه صورت می گیرد.

وی همچنین افزود: بحث عمده و کلان اشتغال روستائیان در کشور از طریق قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایر دنبال می شود.

رزمجو بیان داشت: قانون مزبور در سال ۱۳۹۶ در مجلس مصوب شد و با موافقت مقام معظم رهبری ۱,۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به امر اشتغال روستایی اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در کشور همچنان به قوت خود باقیست.

معاون سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری یادآورشد: توجه به روستا باید ویژه باشد چرا که روستاها کانون تولید و اشتغال هستند.

نظر شما