شناسهٔ خبر: 43156351 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دريافت 111 هزار گزارش و شکايت مردمي درباره کالا و خدمات

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 111 هزار و 337 فقره گزارش و شکایت مردمی درباره کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صمت استان‌ها دریافت شده است.
به گزارش آریا و به نقل از وزارت صمت؛ آقای عباس تابش افزود: از مجموع شکایات دریافتی، 110 هزار و 366 فقره معادل 99 درصد، قابل پیگیری و 971 فقره معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بوده است.
وی با اعلام اینکه از مجموع شکایات رسیدگی شده، 37 هزار و 874 فقره معادل 34 درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی شده است، تصریح کرد: 56 هزار و 132 فقره معادل 50 درصد منجر به عدم احراز تخلف و 17 هزار و 331 فقره معادل 16 درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: از این تعداد شکایات، 95 هزار و 506 فقره معادل 86 درصد مربوط به کالا و 15 هزار و 831 فقره معادل 14 درصد مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودرو‌های سبک و کافی نت است.
مصالحه بیش از 3500 مورد از تخلفات با تدابیر اتخاذ شده
تابش گفت: با تدابیر اتخاذ شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند 3 هزار و 554 فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.
وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و درج نکردن قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع 73 هزار و 835 فقره معادل 66 درصد به صورت تلفنی، 18 هزار و 367 فقره معادل 17 درصد به صورت حضوری و 19 هزار و 135 فقره معادل 17 درصد به صورت کتبی بوده است.
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز با افزایش تعداد شکایات و استان‌های سمنان، جنوب کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

نظر شما