شناسهٔ خبر: 43120833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

صدور حکم اعدام برای بن سلمان و ترامپ در پرونده حمله به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی

دادگاهی در استان «صعده» یمن، ۱۰ نفر از جمله شاه و ولیعهد سعودی را در پرونده حمله به اتوبوس دانش‌‌آموزان یمنی، مجرم شناخت و آنها را به اعدام محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

18 مردادماه 1397 به دنبال حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان یمنی در شهر «ضحیان» استان صعده(شمال یمن)، ۵۱ نفر کشته و ۷۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. 40 نفر از کشته‌ها کودکان زیر ۱۵ سال بودند. اتوبوس این دانش‌آموزان بعد از پایان آخرین دوره آموزش قرآن در فصل تابستان، در میانه راه در نزدیکی بازار این شهر برای خرید توقف کرده بود که ناگهان جنگنده‌های ائتلاف سعودی آن را هدف موشک‌های خود قرار‌دادند. همان روز ائتلاف سعودی از زبان سخنگوی خود سرهنگ «ترکی المالکی»، در واکنش به این کشتار دانش‌آموزان یمنی گفت که این حمله، «اقدامی نظامی و مشروع» بوده است. حال پس از دو سال، دادگاه این جنایت در یمن برگزار شد.
به گزارش فارس، دادگاه کیفری بدوی در استان «صعده» حکم اعدام 10 نفر در ارتباط با جنایت حمله هوایی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان را صادر کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، در این دادگاه که به ریاست قاضی «ریاض الرزامی» برگزار شد، حکم اعدام افراد زیر صادر شد: «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، «ترکی بن بندر بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا، «عبد ربه منصور‌هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، «علی محسن الاحمر» معاون‌هادی، «احمد عبید بن دغر» نخست‌وزیر پیشین دولت مستعفی، و «محمد علی احمد المقدشی» وزیر دفاع دولت مستعفی یمن. در ادامه این حکم، افراد مذکور به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار غرامت به اولیای دم محکوم شده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما