شناسهٔ خبر: 43106778 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه ساندویچ دونر مرغ

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع ساندویچ خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

صاحب‌خبر -

امروز قصد داریم طرز تهیه ساندویچ دونر مرغ را به شما آموزش دهیم.

برای درست کردن این غذا  یه سینه‌ی مرغ کامل رو با یه چوب دارچین و برگ بو و نمک یا هر ادویه‌ی دلخواهی که برای از بین بردن بوی مرغ بهش اضافه می کنید بپزید و ریش ریش کنید.

توی یه تابه دو قاشق روغن زیتون بریزید و گرم که شد دو تا پیاز متوسط رو که نگینی خورد کردید به همراه نصف استکان آب توی تابه بریزید و بزارید سبک و کمی طلایی بشه بعد نصف فلفل دلمه خورد شده رو به پیاز اضافه کنید و یک دقیقه تفت بدید (من فلفل دلمه قرمز ریختم و خلالی بُرش دادم) و در نهایت یک بسته‌ی بزرگ قارچ که ورقه‌ای خورد شده رو به تابه اضافه کنید همراه نمک و آویشن و بزارید بپزه مواد تا آب قارچ کشیده بشه و فلفل دلمه و پیاز هم همراه آب قارچ بپزه اواخر پخت مرغ رو هم به مخلوط اضافه کنید که حسابی طعم مواد به خوردِ هم بره.

زیر تابه رو خاموش کنید و بزارید خنک بشه بعد خیار شور نگینی و حداقل سه قاشق سس مایونز به موادتون اضافه کنید (میزان سس اختیاریه و بنا به ذایٔقه تون تنظیمش کنید) و نمک موادتون رو تنظیم کنید.

بعد هم همراه گوجه و به دلخواه کاهو توی نون بپیچید و نوش جان کنید.

این ساندویچ رو از روز قبل هم میتونید درست کنید و بپیچید برای مهمونی هاتون.

من حتی پیش اومده از دو روز قبل هم برای مهمونی‌های سنگین درست کردم و پیچیدم توی نون و کاملا تازه مونده تا روز مهمونی (نونتون باید نرم و با کیفیت باشه که موندگاریش خوب باشه)

منبع: غذاکده

نظر شما