شناسهٔ خبر: 43106307 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

اپلیکیشن‌های جعلی کرونایی ترفندی برای کلاهبرداری در فضای مجازی

موج نیوز

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به تبلیغ اپلیکیشن‌های مرتبط با بیماری‌ کرونا که در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی می‌شود به شهروندان هشدار داد و گفت: برخی از این اپلیکیشن‌ها فقط برای سرقت اطلاعات شهروندان طراحی شده‌ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ علی موالی در گفت‌وگویی اظهارداشت: برخی از این اپلیکیشن‌ها برای نصب و یا ارائه خدمات، مبلغی را از کاربردرخواست می‌کنند که برای پرداخت این مبلغ، کاربر به درگاه بانکی جعلی(فیشینگ) هدایت شده و در ادامه، کلیه اطلاعات بانکی کاربر به سرقت رفته و حساب وی خالی می‌شود.

وی افزود: در شگرد دیگر مجرمان سایبری اپلیکیشن‌ها معرفی شده برای بیماری کرونا ممکن است بدافزارهای مخرب و جاسوسی باشند که با دانلود و نصب آن‌ها، سرقت از اطلاعات ذخیره‌ شده روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت ‌گیرد و اطلاعاتی مثل عکس یا اطلاعات بانکی ذخیره‌شده در حافظه‌ گوشی‌ها به‌ راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت برود و حتی کاربر به راحتی متوجه این سرقت‌ها نشود.

سرهنگ موالی با بیان اینکه اپلیکیشن‌های مخرب از سوی مجرمان حرفه‌ای سایبری طراحی و تولید می‌شوند، ادامه داد: لازم است کاربران اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک دریافت کرده و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اپلیکیشن های بیماری کرونا در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی را نخورده و از نصب چنین نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم به کاربران توصیه کرد: جهت کسب اطلاعات و آموزش‌های لازم با مراجعه به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار، هشدارها و آموزش‌های سایبری مطلع شوند همچنین در صورت نیاز و مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

نظر شما