شناسهٔ خبر: 43102599 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هشدار رئیس‌جمهوری ارمنستان نسبت به تبدیل قفقاز به یک سوریه دیگر

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری ارمنستان نسبت به تبدیل قفقاز به یک سوریه دیگر در صورت ادامه وضعیت کنونی در منطقه مورد مناقشه با جمهوری آذربایجان هشدار داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «آرمن سارگسیان»، رئیس جمهوری ارمنستان امروز (پنج شنبه) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی میدل ایست» هشدار داد که در صورت ادامه درگیری های کنونی با جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه «قره باغ»، این احتمال وجود دارد که منطقه قفقاز به یک سوریه دیگر تبدیل شود.

سارگسیان در این باره اظهار داشت: در صورت ادامه وضعیت کنونی آن گونه که هست و عدم توقف درگیری در قره باغ، یک مشکل جدید در برابر جامعه بین المللی ظاهر خواهد شد.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین تصریح کرد: اگر جامعه بین المللی برای متوقف ساختن جنگ در قره باغ وارد عمل نشود، قفقاز به یک مشکل پیچیده تبدیل خواهد شد؛ می توان یک سوریه جدید را در قفقاز تخیل کرد.

لازم به ذکر است که منطقه مورد مناقشه قره باغ از صبح یک شنبه گذشته تاکنون شاهد درگیری های مسلحانه و مرگبار میان نیروهای جمهوری آذربایجان و جدایی طلبان مورد حمایت ارتش ارمنستان است جایی که دو طرف یکدیگر را به آغاز درگیری در خط تماس متهم می کنند و در نتیجه آن نیز، تاکنون ده ها تن از افراد نظامی و غیر نظامی کشته و زخمی شده اند.

این در حالی است که منطقه غالبا ارمن نشین «ناگورنو-قره باغ» در جنوب شرق جمهوری آذربایجان واقع شده با این حال در اوایل دهه ۹۰ قرن گذشته میلادی به اشغال جدایی طلبان مورد حمایت ارمنستان درآمد و به دنبال آن نیز تحت عنوان «جمهوری قره باغ کوهستانی» به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد با این وجود تاکنون هیچ یک از کشورهای جهان از جمله خود ارمنستان نیز آن را به رسمیت نمی شناسد و سازمان ملل متحد نیز این منطقه را همچنان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می داند.

خبر اصلی را در آر.تی ببینید

نظر شما