شناسهٔ خبر: 43069484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

۱۰۳ نفر در شاهرود براثر ابتلاء به کرونا جان خود را از دست دادند

سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه تاکنون ۱۰۳ نفر براثر ابتلاء به بیماری کرونا در شاهرود جان خود را از دست دادند، گفت: بیش از ۸۰ درصد فوت‌شدگان بیماری مزمن زمینه‌ای داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بحران به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تا امروز صبح، نتیجه آزمایش یک هزار و ۷۸۷ نفر مثبت قطعی ابتلاء به کرونا در شاهرود ثبت‌شده است، اظهار داشت: در این مدت ۱۰۳ نفر براثر ابتلاء به این بیماری در شرق استان جان خود را از دست دادند.

وی با تأکید بر اینکه میزان نرخ مرگ‌ومیر در بین مبتلایان قطعی کمتر از شش درصد است، افزود: بیش از ۸۰ درصد از فوت‌شدگان بیماری مزمن زمینه‌ای داشتند.

میانگین سن فوت‌شدگان کرونایی ۷۳ سال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر شاهد سیر صعودی ابتلاء به بیماری در سطح کشور و همچنین استان سمنان هستیم، خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت موارد و مسائل بهداشتی، متأسفانه آمار به شکل تصاعدی افزایش خواهد یافت.

چمن بابیان اینکه این موج جدید ابتلاء به بیماری کرونا، پیش‌رونده و در ادامه موج‌های قبلی است که امروز به مرحله‌ای رسیده است که قله و پیک جدیدی را شاهدیم، خاطرنشان کرد: به نسبت جمعیت، میزان بروز و ساختار سنی جامعه تحت پوشش، شاخص‌ها در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه متوسط سن فوت‌شدگان ۷۳ سال بوده است، یادآور شد: بالا بودن درصد سالمندی و بیماری‌های مزمن زمینه‌ای در این افراد، یکی از دلایل افزایش نرخ مرگ‌ومیر براثر ابتلاء به بیماری کرونا در همه جوامع است.

۷۰ بیمار کرونایی در شاهرود بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: در استان سمنان نیز به دلیل بالا بودن نسبی میزان جمعیت سالمند، می‌توان انتظار نرخ مرگ‌ومیر بیشتری داشت و این در حالی است که تا به امروز این استان در شاخص‌های مختلف رتبه مطلوبی دارد.

چمن با اشاره به اینکه تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ نفر مراجعه با تشخیص کرونا به مراکز درمانی دانشگاه شاهرود ثبت‌شده است، خاطرنشان کرد: یک هزار و ۸۸۰ نفر در بیمارستان بستری شدند و ۳۰ درصد از این افراد از خدمات آی سی یو برخوردار شدند.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۷۰ بیمار با تشخیص کرونا در شاهرود بستری هستند، گفت: وحدت رویه و همراهی مطلوب و شایسته تحسین با محوریت شخص استاندار محترم، در بین تمامی مسئولان و فرمانداران در بحث مقابله با مدیریت کرونا به وجود آمده است و استمرار دارد.

مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: بر اساس آخرین وضعیت سیر صعودی بیماری و ابتلاء در کشور، تصمیمات جدیدی در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد.

ایرج رئیسیان بابیان اینکه اقدامات پیشگیرانه و عملیاتی در خصوص مقابله با بیماری و شیوع کرونا ویروس در استان در حال انجام است، تصریح کرد: آحاد مردم باید نسبت به رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های وزارت ستاد ملی مقابله با کرونا توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما