شناسهٔ خبر: 43065104 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه:

منافع دریایی ایران در آب‌های دوردست تامین شد

قناعت پیشه، معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تامین منافع دریایی ایران در آب‌های دوردست خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سردار قناعت پیشه در مراسم روز جهانی دریانوردی که در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد افزود:حضور مقتدرانه ناوگان تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های فرازمینی و دور دست با وجود تهدیدات و تحریم ها، نشان دهنده اقتدار ایران در آب‌های دور دست است.

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:امروز، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی، در کنار و همراه ناوگان تجاری و بازرگانی و نفتکش ایران در تمام دریاهای دور دست هستند.

وی اضافه کرد: حضور پنجاه و نهمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش در آب‌های دوردست، تامین کننده اقتدار و امنیت ایران در آب‌های فرا مرزی است و دریانوردان ما به خوبی نشان داده اند که می‌توانند تحریم‌ها را نه دور بزنند، که آن‌ها را نقش بر آب کنند.

سردار قناعت پیشه گفت: دشمن ۴۰ سال است تلاش می‌کند مانع دریانوردی پایدار ایران شود، اما به لطف خداوند و همراهی دریانوردان و مجموعه دریایی کشور با نیروهای مسلح، همواره در این تلاش خود ناکام بوده است.

معاون عملیات نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خیلی از مسائل و تهدیدهای ناوگان دریایی را به دلایل مختلف نمی‌توان بازگو کرد افزود: به دفعات شاهد بودیم که حملات دزدان دریایی و گروه‌های تروریستی با همراهی و همکاری کارکنان کشتی‌های تجاری در کنار نیروهای مسلح ایران ناکام مانده است و این امر، نشان می‌دهد که این کارکنان نیز همواره پای کار امنیت و تداوم دریانوردی پایدار کشورمان هستند.

سردار قناعت پیشه افزود: تامین امنیت دریانوردی پایدار هدف مهم و اصلی نیروهای مسلح ایران در آب‌های مرزی دریای عمان، خلیج فارس و آب‌های فرامرزی است.

نظر شما