شناسهٔ خبر: 43054175 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه:

بخش زیادی از رفتار بورس طبیعی است

ثابت، مدیر عامل کارگزاری بانک سپه گفت: نزول در بازار سرمایه را باید تا حدی طبیعی بدانیم اما مشکل این است که اصحاب بازار سرمایه و سازمان بورس و دیگر نهادهای اجرایی بازار سرمایه، فکر نمی کردند با این استقبال بی نظیر سرمایه گذاران مواجه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، عظیم ثابت مدیر عامل کارگزاری بانک سپه با بیان اینکه بخش زیادی از اتفاقات کنونی بازار سرمایه و اصلاحات آن، طبیعی است، گفت: بازار در چند ماه گذشته با رشد شتابانی ادامه داشت و شاخص کل حتی تا ۳۰۰ درصد، بازدهی برای سرمایه گذاران به همراه داشت و در برخی سهام و صنایع، رشدهای بیشتری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه هر رشد شتابانی، افت های شتابانی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: بنابراین این نزول در بازار سرمایه را باید تا حدی طبیعی بدانیم اما مشکل این است که اصحاب بازار سرمایه و سازمان بورس و دیگر نهادهای اجرایی بازار سرمایه، فکر نمی کردند با این استقبال بی نظیر سرمایه گذاران مواجه شوند.

ثابت ادامه داد: گرچه در سال های اخیر زیرساخت های خوبی در بازار سرمایه فراهم شد اما پاسخگوی این حجم از تقاضای مردم نبود.

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه افزود: البته گام های خوبی در جهت رفع این مشکل برداشته و بحث های خوبی درباره بازارگردان ها مطرح شده است و اگر بتوانیم بازار گردانی حرفه ای را نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات کنونی را می توانیم حل کنیم.

وی اضافه کرد: فروش اوراق تبعی سهام که نوعی بیمه سهام است کار مثبتی است اما این اقدامات و تمهیدات باید بلند مدت باشد.

نظر شما