شناسهٔ خبر: 43020656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

سازمان آزادي قره‌باغ جمهوري آذربايجان: جنگ تنها راه حل مناقشه قره‌باغ است

اين سازمان غيردولتي در بيانيه خود ، ادامه مذاكرات صلح تحت نظر ميانجيگران گروه مينسك را بيهوده و بي‌نتيجه دانست .

صاحب‌خبر -
سرویس آذربایجان/آران نیوز

آران نیوز/سرویس خبر/ جمهوری آذربایجان: سازمان آزادی قره‌باغ جمهوری آذربایجان  روز جمعه  با صدور بیانیه ‌ای، جنگ را  تنها راه حل مناقشه قره‌باغ خواند.

به گزارش آران نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، این سازمان غیردولتی در بیانیه خود ، ادامه مذاكرات صلح تحت نظر میانجیگران گروه مینسك را بیهوده و بی‌نتیجه دانست و از دولت جمهوری آذربایجان خواست از شركت دراین مذاكرات خودداری و "برای آزادی سرزمین های اشغالی از دست نیروهای ارمنی از طریق نظامی اقدام كند.
سازمان آزادی قره‌باغ از سفرهای اخیر متقابل نمایندگان محافل اجتماعی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ارمنستان به ایروان و باكو و این گونه تلاش ها برای برقراری ارتباطات مردمی انتقاد كرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: اظهارات اخیر "روبرت كوچاریان" رییس جمهوری ارمنستان مبنی بر الحاق قره‌باغ كوهستانی به ارمنستان از طریق كنفدراسیون، نشانگر ادامه سیاست اشغالگری توسط این كشور است.

این تشكل سیاسی جمهوری‌آذربایجان از دولت علی‌اف خواست وضعیت فعلی مساله مناقشه قره‌باغ را درست و بادقت ارزیابی كرده و ضمن پایان دادن به مذاكرات بی نتیجه، عملیات نظامی برای آزادی سرزمین های اشغال شده را آغاز كند. اختلافات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پی اقدامات جدایی‌ طلبانه ساكنان ارمنی قره‌باغ كوهستانی كه موجب درگیری نظامی دو كشور در سال های ‪ ۱۹۹۲الی۱۹۹۴میلادی شد، بر سر این منطقه هنوز ادامه دارد.

جمهوری‌آذربایجان در جریان این درگیری، نظارت بر قره‌باغ كوهستانی را از دست داد و علاوه بر آن هفت شهرستان دیگر این كشور واقع در اطراف این منطقه توسط نیروهای ارمنی اشغال شد.

تاكنون تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره‌باغ به علت وجود اختلاف نظرهای جدی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام.

نظر شما